Thursday, December 31, 2009

tahUn 2010


salam semua

bebrapa jam lg thn 2010 akan menjelma..dan ucapan selamat ttg kepada 2009

benda yg paling jauh dr kita ialah MASA

benda yg berlalu..suka dan duka

semua akan menjadi sejarah dan akan ditinggalkan thn demi tahun

semua org akan bercakap ttg AZAM baru setiap kali tiba thn baru...

dan aku..

mcmtu gak..

namun ada azam thn lepas yg x tercapai...apa azam tersebut? biarlah aku saja yg tahu..

thn baru nie bersemangat waja dengan azam yg tersenarai

bg aku..pejam celik..pejam celik..pantas masa berlalu

moga buku bru yg akan dibuka penuh makna dan memberi seribu satu pengertian bukan pada diriku saja...malah kepada semua orang

anggaplah apa yg berlalu adalah qada dan qadar...

papai semua

selamat tahun baru...

Monday, December 28, 2009

RusuHan Hati bahagIAn 2

salam
harini hari pertama kuliah..mgkin dewan kuliah x penuh sebab ramai yg xdtg lagi sbb mgu add ngan drop yg masih berbaki beberapa hari...
aku masih cam semalam...terasa mahu berada dlm satu sudut..menyendiri( layan blues konon)
harinie g clas ngan gaya simple...wakakakka..xder sapa nk usha aku yg simple nie..
mood aku masih ilang,,,dah aku seru soh pulang d x pulang2...
td aku melepak d blog saifulislam...bes..aku suka cara d
tetiba aku jumpa
“Dalam realiti kehidupan, kita tidak sentiasa dapat apa yang kita suka. Jadi kita kena belajar untuk suka apa yang kita dapat"
aku teringt aku selalu komen itu xkena ,,ini x kena..nk ikut jiwa aku..dan kdg2 menyalahkan org atas salahku ( bnda yg sepatutnya)....
maksudnya kita xdpt benda yg kita suka...apa yg ada kita kena menghargai dan terima...dan bersyukur...tp kdg2....nk juga benda yg kita suka
kdg2 sy bersifat keanak-anakan...sepatutnya ada benda yg memerlukan sy matang dan rasional dlm mbuat keputusan...
lepas bc entry td...sedikit mood sy dtg..alhamdulilah,,,,sebenarnya sy xsuka perasaan dan mood begini..sbb ia akan beri kesan kepada keja dan org sekeliling..
tetapi sedaya upaya sy cuba mengawal emosi sy pada tahap optimun dan supaya x menjejaskan org sekeliling sy...
wawawa..pjgnya sy wat repekan....
ok lah...kepada fllwr..jmpa lg ye...
mmbr dh tgu nk g makan lagi...
( dh nek 3kg..wo sedih..huhuhu..)
salam...
"“Dalam realiti kehidupan, kita tidak sentiasa dapat apa yang kita suka. Jadi kita kena belajar untuk suka apa yang kita dapat"

Sunday, December 27, 2009

rusuhan Hati


salam...

td bru sampai dr kedah..wawaawaawa

sesungguhnya aku sgt malas nk blk kl setelah sebulan lebih bercuti...

kat rumah walaupon kdg2 bosan..tp bes ma....

ala..tetiba aku rasa mood aku hilang..terbang entah ke mana

terasa nak menyendiri seketika..ewah2..cam nk layan blues je

ye la..teringt muka family aku sorang demi sorang (ewah2 cam xpernah berjauhan la plak)

ala....

apapon...semua akan ok ma...

tetiba je hati ni wat rusuhan perasaan...

wakakakakaka

relax2..semua akan ok ma..

ok la...

papai

Wednesday, November 18, 2009

semesTer ini DAh berAkhir


salam semua kwn

akhirnya harini merupakan hari terakhir peperiksaan dan bermakna berakhir semester 5

thn depan semester akhir...bgaikan x caya sudah menghampiri tempoh 3 thn pengajian aku...

bagaikan semua yg berlalu..pantas

mgu2 exm membuatkan aki sgt letih mengulangkaji pelajaran + bersantai2

hahahhaah

esok bes...nk balik kg

dah lama aku x menatap pekan sp yg aku tgglkan

hahahahah

APAPON AKU NK UCAPKAN SELAMAT BERCUTI BUAT MMBR SEMUA

HATI2 SEMASA BERCUTI

JAGA KESIHATAN DAN DIRI MASING2

JUMPA SEMESTER DEPAN YE

RINDU KORANG SEMUA

** BERHATI2 DLM PERJALANAN PULANG KE DESA**

Wednesday, November 11, 2009

AntaRa JoggIng dan Diet

bersiap sedia untuk jogging
bukan jongging..NEk bas la..wakakak..nk g MKn KFC..heheh

salam korang semua...


ramai ke fllwer aku? wakakakak


apapon..harap korang semua sihat2 cumel2 selalu ye..


maaflah..daku lama x mengupdate blog terchenta ini...


besa..demam peperiksaan hingga suhu bdn aku sejuk + panas,,hehhe


aku nk cite kisah kami joggon vs diet


fenomena ini terjadi setelah jarum pada alat penimbang menunjukan angka.....


maka selepas itu..semua muka pon jadi +(.. ttermasuk la aku...


mengapa harus begini


berat dh bertambah...


adoiii...


ang dh gemok..pau ngan ang lebih kurang jer...sadis sungguh ayat itu...


apapon..aku ngan relax Vs sengal...wat dek


apa kes ini..sudah demok ma...


maka kisah selepas itu....


kuantiti nasi dikurangkan..


tido ptg dikurangkan


jogging,,,insYAllah..merendek 1 um....


apapon..ok gak berjogging..lama x spend time ngan kwn2 lepak2 1 um...


jalan 1 um...smpai naik melecek kaki


time kat bukit cinta lg bes,,,,xlarat nk nek..nk turun...


ada 1 hari kami dh bersiap dengan pakaian sukan


JOGGING LA nie


TaPIIIIII>>>


matlamat sebenarnya IALah..menuju KFC di kolej 9..


Lucu kan kmi..


itulah kami...


nilai persahabatan...mkn..dan lain-lain,,,,


antara kenagan dan suka duka yg x dpt dibeli....


tp klu bab paku memaku antara 1 sama len..semua ada kehebatan....


exm blom berakhir...


usaha ttp berjalan....


POYO Vs SenGAl


salam..n gambate,,,





Monday, October 19, 2009

tiada air mata

salam
disaat tangan menaip papan kekunci dan mata merenung skrin laptop nie..hati ini terbang entah kemana...aku sendiri bingung....
aku terasa ingin menangis..tp air mata x kuar2..aku bukan ego pada air mata
tapi entahla...bila aku mmg betul2 terasa sakit dan sedih mmbuatkan air mataku mengalir...
aku ingin menangis..biar semua rasa dihati hilang..
tiada air mata
oh hati..oh jiwa..mengapa harus begini
dahulu aku boleh atasi ..dengan semangat yg positif dan tenang
aku selesaikan setiap masalah
aku akui..kdg2 ada masalah yg x leh settle
tp ini bukan lah masalah yg beso...
oh jiwa
kenapa harus begini
saat asgmnt bertimbun..saat exm bakal tiba
sengal ker? poyo ker?
hahahaha
semua rasa ada...
oh rasa dijiwa..
blah la cepat2
semalam..butir-demi butir kalimah suci aku baca...
tenang...
oh jiwa...
moga kau kembali sihat
kembalikan semangatku
kembalikan diriku
jika terus begini
xleh2..parah2..
biar aku sepi aku hampa
tuhan masih sayang aku...

bye kwn2..miss korang sume..
d

Friday, October 16, 2009

sorority row, mineral dan sundea cone..


salam...lama juga aku malas nk update blog nie...ada ker org nk bc? huhuhuh..aku dilanda musim asgmnt yg dasyat..huhuhuh..tp x sesadis taufan panama...apapon..disaat asgmnt tgh melanda, aku sempat meyelusup kuar tgk wayang..hahahha..sgt seronok menghabiskan masa di luar..


sorority row


bes gak cite nie..mula2 aku ingt cite hantu...tp try r tgk sbb ms tgk sinopsis d cam bes jer...cite nie bes ngan byk aksi suspen...seolah2 terasa aku yg nk kena bunuh!!! arghhhhhh..bukan aku la.....

sinopsis ( dr mangga online )


Cerita ini bermula apabila lima sahabat baik daripada kediaman Theta Pi cuba untuk melakukan jenaka apabila teman lelaki Megan, Garret curang terhadapnya. Megan berpura-pura mati akibat dadah yang diberi Garret. Bagaimanapun jenaka tersebut bertukar menjadi mimpi ngeri yang tidak mungkin dapat dilupakan apabila Garret yang ketakutan telah menikam Megan dengan besi pemutar tayar kerana bimbang mayatnya akan terapung dan dijumpai. Anggota Theta Pi panik dan telah membuang mayat Megan ke dalam sebuah perigi di tempat perlombongan dan berjanji tidak akan berkata mengenai peristiwa .Namun, kejadian tersebut kembali menghantui mereka selepas malam graduasi apabila seorang demi seorang yang terlibat telah dibunuh dengan kejam. Sebuah filem seram yang mungkin akan membuatkan anda tidak senang duduk kerana babak ngeri yang dipaparkan. Namun yang menjadi persoalannya siapakah yang bertanggungjawab membunuh anggota Theta Pi berkenaan..


nie kisah air mineral

cite d camni..aku ngan yuni p beli air mineral kat supermarket kat mid..dahaga punya pasal sementara tgu husna solat...mula2 yuni try buka..gagal..aku plak..gagal juga...ish2 sal la payah sgt nk buka..apa kata kita tgu husna : aku ckp kat yuni...

setelah husna habis solat lalu kmi segera suh husna buka> gagaL

camne nie erk..last sekali suh pakcik guard buka la

aku : sambil memandang buat muka seposen...ehem..pakcik..tlg buka botol air nie..payah la

pakcik guard: sambil mengambil..try pusing2..akhirnya berjaya

Kami : terima kasih ye pakcik

YUni: rugi x snap pic masa pakcik tu tgh buka botol air td..hhuhu


sundea cone

ini antara ice cream yg aku suka makan bila kuar jln2..tah r...bila mkn ice cream nie byk kenangan suka duka,,,,



dah la..tu je nk tulis..dh x larat..nk smbg wat asgmnt

salam..bye

Thursday, October 8, 2009

Um tangga ke 180 antara 200 unversiti di dunia..TAHNIAh


salam...aku pon tahu um brada pada tangga ke 180 dr 200 unversiti di dunia..

bangga la juga..thn lepas 250...apapon tahniah kepada semua warga Um diatas kejayaan tersebut..pasnie makin banyak foreigner la kat UM...huhuhu..apapon UM IS ONE..

untuk lihat sendiri web nie leh lawat

http://www.timeshighereducation.co.uk/Rankings2009-Top200.html

ku kecewa

salam...

ini kisah td.. ( yg baik jadikan tauladan, yg x baik jdkan sempadan)

baik nyer niat nak g dengar ceramah tentang agama...mula2 mmg kena comfirm pengakutan sebab fak tersebut jauh dengan kolej kami... dr 1 sebelum pergi kami semua bincang pasal pengakutan..maklumla kami semua perempuan..so tahap keselamatan mmg kena jaga walaupun berada dalam kawasan u

ceramah td mmg bes sebab ttg istikarah ..ahli panel pon bleh tahan..

nak dekat abis ceramah...bas ke pantai pd pukul  bla....aik..td masa aku tnya mmbr d ckp ada 1 bas jer..so relax r dulu..sbb d ckp ajk kata mmg ada bas..

last sekali ..sebelum 11.30 ktorg dh kuar dr dewan..ish mn bas nie..cll mmbr ..so d suh cll urusetia..sekali d cakap bas dibtlkn saat akhir..dorg tgh try thn  org yg bw kete...

adoiii..masa tu semua dh geram..knp x bgtaw masa pengumuman td...ktorg dh la xder mmbr yg ada kete...

apapon..setiap  urusan atas niat yg baik..pasty Allah permudahkan ..

terima kasih pakcik teksi kerana akhirnya kami sampai d kolej dgn selamat

terima kasih kwn2 ku..kerna kita tetap susah dan senang bersama-sama

semua yg terjadi ada hikmah..marahku reda sedikit demi sedikit...RELAX jer..huhuh

nk tdo..sudah penat seharian kelas..banyak kita belajar harini

hari2 yang menjadikan kita manusia dan orang

Tuesday, October 6, 2009

Permata (Untuk Isteri Ku)

Permata (Untuk Isteri Ku)

Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku
kumpulan kopratasa
http://www.youtube.com/watch?v=ScIpWPTOQX8
aku mmg suka lagu nie sejak aku dh stat dengar lagu..melodi dan bait-bait kata yang penuh makn jika dihayati..layan

Sunday, October 4, 2009

asgmnt

salam
bulan nie cbuk cikt
bz menyiapkan 4  asgmnt lagi

Friday, October 2, 2009

kmi dan raya


salam

bila tiba hari mgu di musim syawal..biasala mengunjungi umh2 terbuka..

1 sory2 kwn2 sbb aku terlewat bgn n pln kita ke umh terbuka um d DTC agak lewat...sowi2..wo sakit perut ma...apapon..kat umh terbuka um sempat makan nasi impit dan lontong...adoiii..sgt ramainyer warga  um..licin beb

rumah ke 2..ialah umah sepupu kirah..nie sdp cikit..sebab makan nasi..wah2..ada sambal ngan budu ( yuni senyum lebar )..sempoi r kak sepupu kirah..gembira melayan kami yg banyak cakap..

apapon.kenyang juga...tikah sakit kaki sbb kasut d wat hal..

layan  la pic nie..( ada muka ktorg jer )



Wednesday, September 30, 2009

seLAmaT uLAng TAhun sYANG

salam
selamat ulang tahun ke 21
khas tuk insan yg aku amat sayangi

adik ku ~NOORHAFIZA ~..

30.09.09 GENAP LA 21 THN

sory syg..akak lambat wish..

moga pjg umo , murah rezeki

berjaya dlm stdy..jgn garang

n berjaya memenuhi impian jd chef yg comei

walla....

sayang kamu..rndu kamu la piza..

HAPY BESDAY ke 21

Tuesday, September 29, 2009

movie lagi...


salam

ini aku yg suka tgk wayang..kat sp tiket wayang 5 inggt..surenyer leh layan byk wayang..

yang terbaru tgk masa rya ialah JIN NOTTI...klu ikut plan nk tgk cite omputih..tp x kuar lagi kat sp masa 2...yg ada 3 movie..jin notti, momok dan cite tamil..klu tgk cite tamil kan aku menari 1 pggung wayang..hahaha

akhirnya..aku decide nk tgk jin notti..

cite arahan KRU..boleh la tahan lawak..apapon..Layan

Monday, September 28, 2009

melarikan diri..

salam semua

awawa..hampir 2 mgu beercuti smpena raya aidilfitri..penat + Gembira + pokai...

hari ni dh balik um..agak penat la..tp gembira dpt jumpa geng2 aku yg kejam..cuma tikah ngan kirah x sampai um lg...

tgh2 lepak dok bergosip hp aku bergetar...

arghhh...

bunyi lagi

nk angkat ke x

sian plak

d x salah..aku ker salah?

BUnyi lg Hp aku

arghh...

aku sedang melarikan diri?

nk wat camne nie

adoiii

kenapa la jd kat aku

aku bukan pelari pecut yg hebat pon

tp aku kena menyamar sbg pelari pecut 400 M

lari
dan melarikan

dah r

PENAT

STOP....

Saturday, September 26, 2009

RAya

Sunday, September 13, 2009

selamat hari raya


salam semua

memandangkan esok aku dh nk pulang ke Kedah,maka dengan kesempatan yang ada ini

aku dengan rendah dirinya (sememangya dah rendah+cute) memohon ampun dan maaf dr kwn2..mungkin sepanjang aku menulis dan merapu di blog nie..ada juga hati2 yang terasa,

daku tgglkan sebuah puisi tuk korang semua....

...................

kutitip rasa atas kamu 

yang telah sebati dalam diriku

sempena dengan kedatangan syawal

yang dirai atas kemenangan umat islam

melepasi hawa nafsu di ramdhan lalu...

dan tidak terlintas untuk....

untuk aku menikam hatimu

untuk aku menyakiti  perasaanmu

fikiranku menragui kamu

tintaku menindakan kamu

dan segala yang mmebuatkan kamu  terguris

dengan rendah diri dan tawaduk

dan penginsafan atas salah laluku

aku menyusun 10 jari

memohon ampun dan maaf

di atas silapku

dan moga kehadiran syawal ini

memberi pengertian yang bermakna

dalam perjalanan kita menuju jannah

amin.....

NOTE: SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI

              MAAF ZAHIR N BATIN

Saturday, September 12, 2009

kami & KFC

salam semua

sebenarnya..aku masih kekenyang..bukan apa..aku nk kwn2 bru lepas menghabiskan 1 buket kfc..hohohoh..murah tul rezeki di bulan ramadhan..ye la..ada org belanja

tq shida yg yg belanja kmi n d geng makan kfc...ye la beliau dh dpt gaji..mmg sah2 kena blnja kami semua...bl bercerita ttg kfc..geng aku mmg suka mkn ayam kfc...klu ikut kami sebulan sekali dh cukup syarat tuk mkn kfc...berkumpul bersama2 berkongsi makan kfc sememangya kenangan yg merapatkan lagi hubungan ktorg..berkumpul seramai 7 org dh cukup membingitkan keadaan...hahhaha..i love it

byk rentetan  peristiwa kami n d geng menikmati kfc

-makan masa awal semester beramai2 di kfc yg dekat kolej 9

-lepas tu ada brother T blnja mkn kfc

-makan kfc di mid..mmbr tikah belanja

-makan lagi kfc 1 buket..rehan blnja sempena besday d

-yg terbaru shida blnja mkn kfc...

heheheh...tq korang sume

ada masa kt makan  KFC lg k 

Friday, September 11, 2009

RAya oH RAya

salam semua

mgu depan kita semua akan beraya..bla sebut pasal raya ..bg yg dok jaug dr family msty nk balik kg.begitu gak ngan aku. berdasarkan perancangan awal..tiket rehan bli pada 17..sbb balik lewat ialah ada perbentangan pd khamis ptg... TETAPI...

memandangkan byk kelas dh dibatalkan..maka dan kwn2 dengan pantasnya tlh menukar tarikh pulang ke kg..yeeyyeye..akhirnya kami memilih KTM ..xpenah kami blik sebelum nie nek ketapi..alasan nyer lambat...akhirnya kmi akan menjejak kaki nek ketapi..uhuhuhu

persiapan rAya

bg aku..biarlah sederhana dalam perbelanjaan...klu ikut hati...semua nk borong...benda yg x faedah pon aku nk beli..tp memandangkan byk perbelanjaan yg perlu difikirkan..maka aku beli benda yg sepatutnya jer..terutama wat insan-insan yang aku syg seperti family aku...wawawa

 x sabar nk balik kg nie...ayam itik dah rndu kat aku =)  ~ umah aku ada bela itik ngan ayam ker?

apapon aku dengan rendah hati nk ucap selamat hari raya pada semua insan yang menjadi pengikut  blog aku dan kepada sesiapa yg membaca blog aku yg simple nie

SELAMAT HARI RAYA

MAAF ZAHIR DAN BATIN

Thursday, September 10, 2009

tekanan?

tertekan

menekan 

ditekan

semua rasa ada

arghhhh

kenapa perlu ada semua rasa ini

xbleh p men jauh2

buang semua rasa ini

adesss

Wednesday, September 9, 2009

rindu Abah & tiket raya & makcik

salam

tiket raya:

kepenatan harinie. berkejaran antara kl central,pudu  dan kelas psikologi...kakiku sakit, namun langkah mesti diteruskan.aku ngan rehan ngan shida g cari tiket raya.salnya ktorg dah beli tiket 3 hari sebelum raya.namun banyak kelas dibatalkan.apa lagi...dengan semangat yg berkobar2 ...kami melihat keretapi sbg alternatif terakhir.....

tarikh yg ada bg kelas ekonomo( sep bajet) ialah pada hari isnin malam..setelah bermusyawarah..kami sepakat mengatakan YA!!!..hohoho...selepas mbeli tiket...kmi tersenyum..korang taw sebab pa? hahhahah..xyah bgtaw..nie rahsia kerajaan aku...apapon dh settle..tiket bas kami dah jual balik di kaunter MAra ..so..dptla setengah harga... asgmnt kena submit sebelom blik kg...

makcik

situasi nie masa aku nk beli tiket tuk ke masjid jamek..tetiba dr belakang aku dengar saru suara yang nyaring..."...

Adik makcik nk cepat..boleh bagi makcik ke depan"

..........

aku menunggu giliran

"makcik nk cepat nie"

tiba di kaunter..aku mmbuat pembayaran ( sal skema ayat aku?)

"ish ..nape lembap sgt mesin nie..org nk cepat"( lebih kurang cam2 la ayatnye)..dalam hati aku dok kata ( sebab aku x toleh belakang).. nk g mana kelam -kabut makcik nie..

dah bayar tiket..aku pon toleh ke belakang

ku lihat makcik tu bertongkat...dalam hati berkata" ooo..buta rupanya..kalau ku toleh ke belakang tadi..dah tentu aku suh d yg beli dulu..tapi hati aku mengomel gak...nape makcik cam garang sgt...xpela...berprangsaka baik itu adalah lebih baik...rehan cakap..d nk tolong beli tiket tuk makcik tu kat mesin..tp makcik tu nk guna kad oku d..

kami pon berlalu begitu....

khas buat encik YAAKUB( Abah daku la..)

anakmu sedang merinduimu...rndu kat abah..x sabo nak balik nie..nnt abah ambik akak k...pastu nnt g beli cendul pulut yg tepi jalan...ops!!! bolan posa x bleh la...arghhhh..rndu kat abah...nnt kt jumpa k...rndu juga...=(

Tuesday, September 8, 2009

dia diuji

salam..

lama aku x menulis tuk blog ni.bukan apa ..kesibukan dengan asgmnt disamping hobi aku yg suka membuta, hingga menyebabkan blog aku tergendala seketika. semalam  aku terima msg dr seseorang.cukup tabah dengan setiap ujian yang dtg dalam hidup. dia seorang yg matang, yg aku kenali sejak aku berumur 14 thn. orgnya matang dr aspek fizikal dan mantel.

msgnya yg pertama mengucapkan terima kasih atas ucapan takziah di atas pemergian bonda tercinta mggu lalu.lalu d menceritakan ttg kesedihan beliau ttg kehilangan bonda. aku tahu ujian hebat dalam kehidupanya..sejak dr aku kena d memang kental dengan ujian dalam kehidupannya.aku tahu..keadaannya yg masih blom dpt menerima pemergian ibunya.tambahan pula ayah yang sedang sakit melara hati di atas pemergian isteri tercinta. simpati aku dengar kisah d...paling aku terharu ialah pengorbanannya untuk menjaga ke dua ibu bapanya yg uzur. d mempertaruhkan masa depan dengan berhenti dr pengajian di sebuah ipta.

kini beliau mengambil alih menjaga ayahnya yang uzur. terharu aku dengan sikap dan rasa tanggjwbnya.mungkin kini masa di diuji. mungkin masa aku belum tiba.namun d tabah dan sabar menghadapi ujian.apapon aku akan berada disamping d ...

semoga d tabah menghadapi setiap ujian yg datang

Al-FAtihah juga wat bondanya...

Wednesday, August 26, 2009

RAsa INi

kata itu keluar lg dr hatiku
peperangan antara rasa itu
menggangu benakku
mengapa harus begitu
mengapa harus begini
arghh..
aku sudah letih dengan rasa ini
bertarung dengan setiap rasa
yang hadir dlm jiwaku
mengapa?
kenapa?

dan
lantas harus bagaimana
lantas haruskah aku berdiam
dengan kecamuknya rasa itu
wahai angin...tiupkanlah rasa ini jauh dariku..
supaya aku tidak terus merasaai begini..
biarkan aku tenang
biarkan aku damai


25 ogos 2009
4 ramadhan 1430 h
um
Malaysia

Tuesday, August 25, 2009

dua puluh empat hinggit tujuh puluh lima sen..

salam semua
aku dh balik ke UM setelah semingu lebih bercuti di rumah
arghhh..malas la nk blik u
masa dok umah otak relax jer...
dh balik um...mcm2 kena pikir> adoiii
asgmnt bertimbun kena setel
aku jnji pd diri kena siapkan ikut jadual ma...
perlahan2 aku kena settle

td sampai duta dlm kul 4 lebih
aku ngan rehan xmo tgu sampai kul 6 lg..dh letih la
sekali g kaunter tiket dlm keadaan mamai
tnya d berapa harga teksi ke kolej aku
sekali d bgtaw : RM 24.75 sen
adoiii..mahainyer (sbb sebelum 6 pagi harga rm 20 > lepas 6 pg myb berbelas je kot)
apaon kena balik um gak
kapla dah sakit > mmg nk terus dptkan tilam dan bantal: woha!!!
dlm perjln ke um
aku tgk meter
sal pakcik nie pasang meter? apa tujuan d?
lajunyer meter 2 bergerak
sampai je UM
meter d RM 18. oo>
korang pepaham la sendiri
pakci teksi 2 cakap harga yg dpt lebih kurang tu

aku pon terpikir
24.75 sen sebelum kul 6 pg ..mahai juga la
kenderaan awam kat malaysia mahai nyer
abis 2..golongan org2 cam pendapatn sederhana,,pelajar dll camne?
kenaikan d sebabkan kos itu la..kos ini la....
kesimpulan awal yg boleh aku wat dlm keadaan kepala yg sakit + mamai
RAKYAT DIDAHULUKAN
PENCAPAIAN DIUTAMAKN
~anda setuju ngan sya?~
LU PIKIR LA SENDIRI..
SELAMAT BERPUASA

Friday, August 21, 2009

salam ramadhan

salam semua
aku ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua mmbr
mg ramadhan kali ini memberi seribu pngertian dalam hidup

Tuesday, August 18, 2009

pengisian cuti sem

salam...
cuti sem selama seminggu
mak dh sediakan modul cuti sem nie
modulnya: mempelajari membuat kuih2 melayu
kuih 1 kena wat kuih ketayap
pas balik dr cuti
hehehhe..leh buka kedai kuih muih erk,,
walla
bye2

terima kasih mak...

Friday, August 14, 2009

pulang ke kampung

salam semua
sya akan pulang ke kampung dan bercuti selama 1 mgu
yeyyeye
bes nyye nk balik kg
dh 1 bln x balik
NOTE: korang jaga diri elok...
pakai topeng muka untuk elak selsema babi
selamat berpuasa

Wednesday, August 12, 2009

aku dan sundee vanila

makan sundee vanila ngan yuni

hahahaha..aku mkn 2 sundee...korang nak x?

salam

aku suka ice cream

masa kecik2 aku suka makan ice cream ngan adiku

dulu aku mkn perisa coklat

sekarang vanilla pon aku layan gak

bagi aku satu kenikmatan bila dpt makan ice cream dgn penuh perasaan

masa kat beijing aku mkn ice cream gak..dah la tu murah lagi sedap

tp xleh mkn sgt sbb kn jaga kesihatan...

dulu asal kuar outing

aku msty nk ke McD

hajatnya nk mkn sundee atau mc flury

dulu ms ngan d

aku ngan d suka makan ice cream

kini tanpa d

aku tetap menikmati sundee dan mc flury
walaupun sendiri mahupon dengan teman2
aku ttp menikmati ice cream
setiap kehidupan ada kisahnya

itu kisah aku dan sunde..


~tamat~






Tuesday, August 11, 2009

Allah selamatkan kamu...


BESDAY NOREHAN NORDIN
KE 23
11.0GOS.2009
LOKASI: KOLAM IKAN KOLEJ 8-UM-
ASSALAMUALAIKUM
hapy besday 2 my besfren norehan nordin yg menyambut hari kelahiran yg ke 23 pada 11 ogos 2009 ...dh tua rupanya...
apapon aku sebagai kwn mendoakan yg terbaik tuk kehidupan norehan nordin...semoga berjaya dunia dan akhirat dan diredhai oleh Allah SWT...
terima kasih wat mmbr2 yg merancang besday rehan..AYUNI.KIRAH.ATIKAH.HUSNA & SHIDA dan AKU
tidak dilupan juga kpd:
*makcik kedai sbb bg tumpang kek..jasamu dikenang
* kpd abg zul kerana bg pinjam pemetik api
* juga kpd mamat yg tlg tgkp pic ktorg
korang layan la pic yg aku buh kat sini...

sesi meniup lilin..aku tumpang sekaki..ahakz...

kek coklat yg telah disaring dgn rapi sebelum dibeli
~dikatakan memenuhi semua kreteria~

layan video yg didedikasi khas utuk rehan dan geng2 yg leng~sapa yg bikin erk?~
sesi bergambar ngan besday gurl

aku ngan rehan
tikah ngan rehan plak

kirah ngan rehan..famos sungguh



husna ngan rehan,,aik 2 ingit jer?


yuni ngan rehan...apa yg korang jual 2 ingit nie?
musykil aku...
shida ngan rehan..senyum!!


aku menikmati kek coklat~setelah penat mmbikin video tuk besday gurl~
hehehheh



bila nk mkn asyik pose dari tadi ?
um menyatukan kita...
abadikan beb!!
(sori silap edit date: 13.8.09)

Monday, August 10, 2009

d cakap no women no cry

salam semua...harap korang sihat dan berbahagia dalam rahmat Allah SWT
mesty korang semua pelik aku tulis enrty NO WOMEN NO CRY...
sebenarnya sorang mmbr aku yg wat statmen nie masa ktorg f6
hahahahh....
sekarang d dh x guna dh ayat nie...
ye la..d dh ada gurl ..comei ma...
siap buh kat blog tuk tatapan mmbr
cayala ko nasrul
bru sekarang dpt tgk buah hati ko lg
hahahhahah
apapon moga d bahagia ngan buah hati dia
nnt jgn lupa jempot aku g kenduri ang
NOTE:maafla..xder buah hati,jd xder la gambo...
ahakzzz...

Saturday, August 8, 2009

SaAT-saAT IndAh

SAAT-SAAT INDAH -RAMA BAND
Saat kau hadir dalam hidupku terasa indahhanya
bayangmu menyentuh jiwa temani sepi
kini semua cintamu tlah pergi
meninggalkan diriku dalam kehampaan
sendiri

Waktu trus berjalan dan memberi
perih di hati
hanya rindu yang aku dapatkan bukan cintamu
kini baru aku sadari
kau bgtu berarti di dalam hidupku ini

Saat - saat yang indah saat masih bersamamu
waktu kita berdua dan mewarnai dunia
semua yg tlah berlalu kini teringat lagi
kini terkenang lagi
ku ingin kembali
ku ingin kembali

Hanya rindu yg aku dapatkan bukan cintamu
meski kini kau tak mencintai diriku lagi
kini baru aku sadari
kau bgtu berarti di dalam hidupku ini
bes kan lgu nie..
tq kepada insan yg msg aku suh cari lagu nie
ternyata d layan juga lagu slow erk
terima kasih~ walaupon aku tahu d x bc pon blog nie~

Friday, August 7, 2009

teKnik makan roti caNAi

salam dan selamat pagi MAlaysia dan selamat Datang ke penGhulu sekalian HAri......

apa kabar Malaysia..heheee..kepoyooan aku berjaga selepas subuh gara-gara lapar mengheret kakiku ke dewan makan..ahakz.. tp sebelum 2 aku dh berjaya menwangikan diri....
memandangkan sem nie kelas aku sebelah ptg atau bermula seawal jam 11 pg..ternyata aku bukanlah rajin nk turun bekfes kat dewan makan...klu merujuk bukti cop mohor makcik yg tnda kad makan aku..jadual bekfes aku dr tarikh pagi nie..HANYA 3 kli aku turun bekfes( ternyata rajin sunguh anak mak x mkn pg)..adoiii> dh rugi yuran yg aku bayar tiap sem..

KeNApa aku maKAn PAgi nie?

ish..sebabnyer dh perut aku berdondang syang minta diisi..selalu dah kelas lewat aku melewatkan pagi aku(korang paham ker?..xpaham xpe)..moral value lepas subuh jgn tido...ish..x msok rezeki taw!!!
sambg cite...aku pon dgn excited mgsms kengkwn aku ajk g makan roti canai(menu jumaat)...hampeh respon..
sebab aku g mkn pagi nie? sebab aku suka la jumaat nie mkn roti canai..jumaat depan mkn nasi lemak plak..yeyeyye ( menambah lemak yg ada )
seterusnya kita akan beralih kepada teknik makan roti canai..yezZZa...aku suka2

teknik maKAn roTi CanaI

1)makan dgn ayu+ cara westen
teknik nie dipraktiskan oleh gadis2 ayu yg sempat bekfes ngan bakal mentua atau g bekfes dgn boypren d pagi hari atau makan di tempat exklusif .
caranya ialah makan menggunakan sudu+garpu.(klu korang mkn guna tgn feel menikmati roti canai 2 lebih cikitla..)
-caranya korang cerakin atau keratkan roti canai yg lembut lg enak kepada bahagian2 yg kecik
sebb nnt mudah korang nk makan dengan sopan dan ayu..
-cara ini memudahkan dan mengkontrol ayu..supaya bibir dan tudung korang x kena kuah gulai ayam yg dimkn bersama roti canai..(kuah dal pon layanNN..)
-berhati makan roti canai ye...mak mentua or bf anda sedang memerhati

2) makan ikut caRa melayu
-hehe..ni kan adat budaya kita org melayu..makan menggunakan tangan ..dan bila makan menggunakan tgn..feel d len ckit dr makan guna sPoon
-bla makan meggunakan tgn..nmpak sopan gak dan selalunya org akan guna cara nie sebab cepat dan mudah nk makan roti canai( msty korang setuju ngan statmen aku nie)..cara nie bleh gak praktik depan bakal mak mentua
-caranya buh roti canai dalam pggn anda..kuah pggn len kan..time nk makan kutilkan ( maksud d cam cubit bahagian yg kecil tuk dimkn..ayat kedah..klu pronouns kedah bunyi le cam ghutel) then cicahla dengan kuah tersebut.
-nie la cara makan yg sopan+menggunakan tgn gitu...(klu korang x mkn dgn gelojoh la..)
ye la..cara yg selalu kita tgk rakyat malaysia makan..walaupon berbeza ras

3) makan dengan sempoi+comei+ dan bla...
-cara nie aku x taw samada dipraktikan oleh rakyat malaysia yg len selain aku...sbbnya aku mengesan kemahiran aku mkn roti canai nie semasa aku berada d sek teknik sg petani 2 time aku comei2 dlu...
-cara nie mmg sempoi dan boleh digunakan time korang men kejar-kejar ngan masa
-caranya 1-ambik pggn kosong dan isi dgn roti canai
2-masukan roti canai yg enak
3-tambahkan kuah+sambal ikan bilis (x melebihi kdr yg dittpkan)
4-gulung roti canai korang dgn sopan spt nk wat sardin gulung
5-nmpak lebih sopan klu korang kerat kpd 2 bhgian
6-Baca BismiLlah dan Doa MAKAn
7-BOLEH MAKAN SKRG!!!

heheh..begitulah cara2 nk makan roti canai..apapon jgn lupa mmbc doa makan,,bukan apa nnt korang x knyag plak.ada2 pelbagai cara..korang pilihla nk mkn camne yg menepati gaya..mutu ,.dan keunggulan diri sendiri..yg penting > bersyukur atas nikmat kurnian yg Esa pada kita..sebab ada org len yg x dpt menikmati apa yg kita nimati..

selamat menikmati roti canai..

-

Thursday, August 6, 2009

maaf..maaf..maaf..maaf..maaf..maaf..maaf

salam
mata xleh pejam lg..aku dh lelap sebenarnya..tp tetiba2 otak aku berfikir perkara siang td...arghh..aku dihantui rasa bersalah pada seseorang
kerana aku..aku rasakan di sepatutnya dapat apa yg dia dapat
aku bersalahkah..aku x mmpu katakan
cuba aku harap d paham
kerana aku..d d dibebani sesuatu
aku memiliki..tapi dia tidak
dia dlm keskukaran sedangkan aku disenangkan
adilkah bagi aku dan dia
aku bersalah kerana kesukaran d hadapi
maaf atas kesukaran kamu dan aku dihatui rasa bersalah...
MAAF .....MAAF..MAAF..MAAF..MAAF..MAAF

Wednesday, August 5, 2009

masih manusia lagiKAH?

salam...hola semua..hope korang semue sihat sejahtera..memandangkan kes selsema babi yg x berkurang.aku cadangkan korang lebih peka ttg kesihatan dan berjumpa doktor jika mmpunyai simptom2 seperti :-
1-demam yg x lega
2-batuk
3-selsema(tp bukan dr babi)
4-lenguh sendi2
5-pening


anda disarankan berjumpa dokor untuk rawatan lanjut dan sila kurangkan xtvt sosial yg melibatkan orang ramai( tp klu shopping n tgk wayang kira bleh kott..hehehhe)


mcm2 la aku nie..aku pon x berapa sihat..esok nk g jmpa doktor kat klinik um...sebenarnya 2 bukan point sebenar aku nk cite dalam blog nie..aku cuma nk kongsi apa yg aku baca dalam ppr pagi tadi.perghhh..sungguh menyayat hati dn jiwa aku...

MANUSIAKAH ?
kisahnya ialah ttg mayat bayi yg dibuang kemudian mayat bayi tersebut dimakan oleh sekumpulan biawak..arghh..statment tu menyebabkan aku hampir menitiskan air mata..Ya Allah..mengapa semua itu harus terjadi kepada bayi yang tak berdosa...yang tggl hanya kepala dan tgn kanan( x pasty kiri atau kanan)...masih ada sifat kemanusian pada seorang wanita bergelar ibu...atas tiket bukan halalkah? hingga diperlakukan begitu..pantaskah masih ada insan2 sebegitu...aku pon malas nk analisi nk salah sesiapa..sendiri mau ingt la...LU PIKIR R SENDIRI!!!!

salah sapa?..hingga x berdosa jadi mangsa..lantaskah d dsalahkan..bkn d pinta semua ini berlaku..namun d ttp jd mangsa...

MANAKAH SIFAT MANUSIA KITA?


tapi mmg menyayat hati...aku xleh bayangkan la..bagaimana isi dirobek dgn ganas oleh reptilia..arghhhh..TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cukupla entry kali nie..moga kita sebagai hambNya yg lemah sentiasa muhasabah diri>


="center">moga kita x sehaluan ngan setan2
moga kita tidak terbabas dari jalan2 yg lurus
moga kita sentiasa berada dijalanNYA
moga Dia sentiasa bersama kita



moga kita sentiasa sedar dan muhasabah diri dengan setiap kejadian









Tuesday, August 4, 2009

X SIHAT


salam..x byk nk berceloteh kali nie...cam x sihat jer..sekejap demam..sekejap ok..arghhh..kena g jumpa doktor benda paling malas yg aku kena wat...tgkla nk g jumpa doktor um atau doktor luar...erm..nak emak....

alternatifnya ialah rehat n tido..arghhh> asgmnt x siap lagi



papai semua..jaga kesihatan anda

Monday, August 3, 2009

tak dengar cakap




masuk kiri dan simpan k...




salam..woHA!!..asgmnt dah bertimbun dan aku cuba menyiapkan mengikut perancangan..klu x silap ada 2 asgmnt yg kena hantar sebelum pulang ke kampung..kena siap ikut jadual...klu cam sem lepas..byk asgmnt yg aku wat saat2 akhir( dah kebiasaan bagi aku)> jgn tiru cara ini bg junior( hnya yg pakar je yg berjaya melakukan asgmnt saat2akhir cam aku..hak2)


ni entry TAK DENGAR CAKAP.... ala..aku la 2...cik comei..ala..habit aku yg x berapa baik sgt..aku ambik nasi ..lepas 2 membazir..AMARAN: MEMBAZIR AMALAN SETAN


hik2..tp aku yg wat...bukan aku sengaja..bla masa buh nasi aku nmpak cam sikit jer..bla pggn aku dh duk atas meja..terkejut> NASI AKU BYK la PLAk...perut aku mmg ada limit,,ahakz> bukan diet k...


ala...mesty kawan2 aku bagi syarah..xbek membazir..ambik nasi ikut kemampuan...sambil senyum kambing aku memandang muka dorg satu persatu..perghhhh..mmg salah aku la...tapi tadi aku nmpak cam nasi aku sikit jer...AKU tamak ker? aku takot x cukup makan ker? arghhhh...


aku dh cuma kurangkan nasi aku..tp bla sampai atas meja..aku nmpak nasi aku byk plak..huhuhummg x bek tabiat aku nie..tergolong la dlm geng2 setan tanjuk layer..arhgggg


camne nie..


Allah berfirman bermaksud: “Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara syaitan dan syaitan itu adalah sangat ingkar kepada Tuhannya.” (Surah al-Isra', ayat 27).


aku kena fikir penyelesaian sebelum aku dpt hak ekslusif geng setan sebab tergolong dlm org yg membazir rezeki...


apapon tq kepada kaawan2 aku yg x jemu menasihati aku..walaupon aku dgr kiri kuar kanan..sebenarnya aku sedang mencoba...wawawawa


YA TUhan..baNtulah aku supaYA lebih sedar dan mensyukuri rezeki


kerana byk lg org yg x makan hingga tggl tulang,sedangkan aku selalu geng ngan setan sebab x habiskan nasi...
sian kat budak nie..sampai ttgl tulang sebab kebuluran x makan...sedangkan aku terlebih comei sebab terlebih makan..arghhh..xmo geng ngan setan sebab mmbazirkan makanan
ampon Allah...

Saturday, August 1, 2009

SUKARELAWAN DIPERLUKAN UNTUK SUKAN 5TH ASEAN PARA GAMES KUALA LUMPUR 2009

Malaysia akan menjadi hos penganjur bagi Sukan 5th Asean Para Games Kuala Lumpur 2009 yang diadakan pada 15 hingga 19 Ogos 2009 khusus bagi Orang Kurang Upaya (OKU) peringkat Asean dengan penyertaan sebanyak 11 buah Negara (termasuk Timor Leste) dan bilangan seramai 1200 orang atlit dan pegawai Sebanyak 11 acara sukan OKU sahaja akan di dipertandingkan pada kali ini. Sehubungan dengan itu, bagi memastikan kejohanan ini berlangsung dengan jaya dan gemilang, maka pihak Penganjur amat memerlukan sokongan dan kerjasama daripada pelbagai pihak bagi menjayakan kejohanan ini.Oleh yang demikian sukacita dimaklumkan pihak kami memerlukan sukarelawan untuk bertugas sepanjang kejohanan tersebut. Sesiapa yang berminat boleh menghubungi saya ditalian 019-2696972 (nizam). Untuk makluman boleh layari website tersebut :

www.aseanparagameskl09.org.my

jem strawbery ker sos?

salam semua..nape la aku malas nk mengupdate blog nie..terutama sekali aku nk sampaikan salam takziah kepada teman baiku HAfirda afiela atas pemergian anak sedara beliau..Al-Fatihah..

sebenarnya aku bukan busy sgt pon..sengaja membusykan diri dengan keje2 yg besa aku wat..ini kisah aku nk cite sal roti kering+sos...oooo..selama ni mmbr2 aku dok kutuk aku makan +sos..malam nie rehan tlh membuktikan, d lagi la hantu sos cili dari aku yg comei nie( mmg terbukti).hak3> gelak dengan penuh perasaan keji...

malam 2..aku p bilik rehan untuk bincang pasal globalisasi..alkisahnya nk cari point dulu sal asgmnt..tp biasa la..bila kaum hawa yg comei duduk melepak..kisah lain yang keluar..discus sal asgmnt 10 mnt jer..sembang 2 jam..ahakzz

dijadikan cerita untuk merancak kan perbualan ..aku pon bw tauhu fa. jagung bakar(tikah bg)..lagi bes..husna bw tiger coklat..i like it...hhahaha

dari satu topik ker satu topik...semua ada r....sampai satu time ..tiba2 rehan mengeluarkan roti kesukaannya....ROTI KERING( sedap ooo)

aku pon perhatikan dengan perlahan..ingtkan d nk sapu jem upanya d sapu sos...hak3...lucu

bila aku tnya

SAP : sedap x?

REHAN: d dengan pantas menjawab..sedap la..

x caya cuba try k...hahahhah

SAP: InsyAllah..aku cuba thun depan..ahakz


laawak la ang rehan..dulu ktuk aku..makan karipap cicah sos..sekarang ang plak wat lawak...tp bes gak erk..terasa hati nk cuba..mesty sedap er... malam 2..setelah cicak2 berpesta..aku ngan husna pon pulang ke bilik masing(tanda2 suh balik bilik r 2)

apapon..thnx layan aku yg melepak kat bilik ang....

KITA KAN KAWAN...

hahhaha..nmpak cam jem strawbery kan? upayan sos cili life..sedap gak er( rehan nyer idea)

Saturday, July 25, 2009

kena TAG lg oleh PIDAH..

di tag lagi oleh pidah..yg terdahulu pon aku x jawab lagi
nyatakan 6 fakta menarik tentang pemberi award ini
happy go lucky
manis aje orangnya
d kawan yg baik( perghh..puji melambung)
x suka pink ( yela kot)
suka sgt kat kucing
suka farid kamil
setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri

9 erk? rasanya lebih dr itu
anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka
tag org pulak...
ain (baik+kelam kabut)
k-on (sempoi + sengal)
Aness(comei+ sopan santun)
irwan (kaki buli aku)
qirah (slumber)
4 0rang lagi erk....
FOLLOWER SAYA la....
SELESAI......

tikus comei..

salam semua...hari nie jumaat biasala kelas aku xder pada harinie..so..xder xtvx sgt nk wat( walhal asgmnt aku x stat lgi)..

mula2 aku plan nk ajak tikah n yuni g tgk wayang...tp terpaksa dibatalkan sebab tikah posa sunat la..kesian plak kat dia nnt..so yuni cadangkan kitaorg pergi ke Pc fair kat DTC um...

wawwwa..lepas makan tengahari...aku rasa cam malas la plak..tapi kalau memerap dalam bilik sambil membekukan otak ..xder maknya juga..dengan ikhlasnya aku setujukan hati untuk kuar di tengahari yg terik


masa jalan n p dtc..jumpa cik zana..d cakap pc fair ditunda ( siap tnya aku x baca notis ker) dlm hati kata ..ish..mmg aku x bca pon( moral nyer kena alert la..)..aku kata nk p juga la..manataw kut ada...jalan la kakiku ke DTC


sampai jer dtc ...la..ada la ..aku dengan niat barunyer> nk beli tikus (mouse) sebab mouse lama aku dh rosak..( ganas sungguh la)..payah la x der tikus nie..dah la sem lepas aku wat tikus tikah cam harta sepencarian aku..maaf tikah yer...


last sekali..tikus yg dicari jumpa..BERJAYA!!!!

inilah tikus comeinyer...

*maaf la pic x jelas..tp tetap comel (hijau warna kesukaanku)

Thursday, July 23, 2009

BEs ke ARAK?

salam kepada semua yg menatap blog aku sekali lagi...xder apa yg bes pon sekdar berkongsi ttg apa yg terjaadi dan apa yg aku baca harinie....xder r..aku bc sebuah akhbar tempatan di mana seorang wanita akan disebat sebanyak 6 kali kerana meminum arak...perghh..korang bayangan hukuman dunia nie sebanyak 6 sebatan ( wanita plak nie.dlm undang2 sivil perempaun x kena rotan) ..adoiiii....sesama la kita menginsafi supaya dihindari dr gejala ini ..dan sememangya jelas arak itu adalah HARAM...
عن ابن عمر أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال كل مسكر خمر وكل مسكر حرام
Terjemahan: Daripada Ibn Umar, sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda; semua yang memabukkan adalah arak, dan semua yang memabukkan adalah haram.
jelas menunjukan baik korang jgn mendekatan minuman yg memabukan...kan bukan takat pening lalat..malah pening tahap iguana ..ish2..masyAllah....(ingtlah orang tersayang). malah pengambilan minuman keras mengundang keburukan kepada anda dan individu lain...contohnya
1.korang minum arak..pastu drive n xcident...klu korang sorang je mati..ok gak jawab la ngan malaikat maut nnt...klu korang gak menyebabkan org yg xberdosa mati? kan x naya..sebab korang..orang len yg meningal dunia...berlipat kali ganda la korang kena jawab nnt...mAsyAllah....
2.korang minum arak..dan ini mempengaruhi golongan lain yg merasakan arak 2 sedap cam air holik ker...kacip patimah ker...ish2....wat la dosa sorang2..nak juga korang ajk org len masok neraka bersama korang..maknenya..bes la masok neraka berjemaah ek?HEBat la 2..damnn
SAMBUNG ENTRY NIE LAGI..tikah ajak aku g TGK TV

PerHatian sahaja..

blog sedang diubati ( d sakit ckit)
harap maklum

Sunday, July 19, 2009

SePi...


berlari ke hutan teriak ku

sepi

aku sunyi

aku sendri

belari ke pantai

jeritku pada laut

kenapa harus begini

ku sepi

aku sendiri

sunyi

Saturday, July 18, 2009

aku dan wayang


salam semua...jumaat yg lepas aku telah menonton 1 wayang melayu..rasanya lama aku x tgk cite hantu melayu kat pawagam.last aku tgk cite hantu melayu kat pawagam ialah cite potret mistik...kerana kekecewaan jalan cite yg x menarik , pastu aku xmo tgk cite hantu melayu kat pawagam....( bukan x menyokong industri filem tempatan)

jumaat lepas..kmi segerombolan..7 org tlh berdondang syg ke mid untuk menonton SKRIP 7707..dr hasil promosi berjaya meragut hati kami untuk memilih filem ini untuk ditontoni....dgn semangat yg berkobar2 untuk menonton filem nie..kami pon p la beratur pjg membeli tiket....

dan tiba waktu tayangan....

..............

.......

SOKONGLAH INDUSTRI FILEM TEMPATAN
KOMEN SYA( sbg seorang yg x pandai mengkritik)
bg sya gabungan semua cerita dalam satu filem x berapa ok.sebab cerita2 yg ada seolah2 tergantung dan menjadi persoalan.
tah r..bagi aku..xla seram sgt dan cerita biasa sahaja
dr aspek keagamaa> bagus gak dengan pemaparan nilai islam dan moral
tp...
korang tgk la sendiri
dan berilah penilaian....
NOTE: nak cerita yg lebih seram....industri kita juga leh wat la...