Monday, August 3, 2009

tak dengar cakap




masuk kiri dan simpan k...




salam..woHA!!..asgmnt dah bertimbun dan aku cuba menyiapkan mengikut perancangan..klu x silap ada 2 asgmnt yg kena hantar sebelum pulang ke kampung..kena siap ikut jadual...klu cam sem lepas..byk asgmnt yg aku wat saat2 akhir( dah kebiasaan bagi aku)> jgn tiru cara ini bg junior( hnya yg pakar je yg berjaya melakukan asgmnt saat2akhir cam aku..hak2)


ni entry TAK DENGAR CAKAP.... ala..aku la 2...cik comei..ala..habit aku yg x berapa baik sgt..aku ambik nasi ..lepas 2 membazir..AMARAN: MEMBAZIR AMALAN SETAN


hik2..tp aku yg wat...bukan aku sengaja..bla masa buh nasi aku nmpak cam sikit jer..bla pggn aku dh duk atas meja..terkejut> NASI AKU BYK la PLAk...perut aku mmg ada limit,,ahakz> bukan diet k...


ala...mesty kawan2 aku bagi syarah..xbek membazir..ambik nasi ikut kemampuan...sambil senyum kambing aku memandang muka dorg satu persatu..perghhhh..mmg salah aku la...tapi tadi aku nmpak cam nasi aku sikit jer...AKU tamak ker? aku takot x cukup makan ker? arghhhh...


aku dh cuma kurangkan nasi aku..tp bla sampai atas meja..aku nmpak nasi aku byk plak..huhuhummg x bek tabiat aku nie..tergolong la dlm geng2 setan tanjuk layer..arhgggg


camne nie..


Allah berfirman bermaksud: “Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara syaitan dan syaitan itu adalah sangat ingkar kepada Tuhannya.” (Surah al-Isra', ayat 27).


aku kena fikir penyelesaian sebelum aku dpt hak ekslusif geng setan sebab tergolong dlm org yg membazir rezeki...


apapon tq kepada kaawan2 aku yg x jemu menasihati aku..walaupon aku dgr kiri kuar kanan..sebenarnya aku sedang mencoba...wawawawa


YA TUhan..baNtulah aku supaYA lebih sedar dan mensyukuri rezeki


kerana byk lg org yg x makan hingga tggl tulang,sedangkan aku selalu geng ngan setan sebab x habiskan nasi...
sian kat budak nie..sampai ttgl tulang sebab kebuluran x makan...sedangkan aku terlebih comei sebab terlebih makan..arghhh..xmo geng ngan setan sebab mmbazirkan makanan
ampon Allah...

No comments: