Saturday, January 30, 2010

kita kongsi lauk ye...




salam
td waktu makan..ada seekor mak kucing..comei
menghampiri aku
msty d lapar..mesti d bau ikan yg aku makan
aku pon panggil kucing tu..miaw3 (ada la bunyi camtu..heheh)
d pon dtg..
eee...comeinya
bulatnya mata kucing ..cumel2
kebetulan lauk masih byk
aku pon bg kat d
wawawa
comeinya..
msty kucing tu kelaparan..sbb d asyik bunyi je
aku bg d makan semua
comei2...
tgn kiri aku mengusap bdn kucing tu..wawawa..licin la bulu d..pakai sympoo ye..hahahha

lepas bsuh tgn..
aku sempat lg main ngan kucing tu...
aku sempat menjeling ke arah tikah..(he2..niat jahat)
sbb tikah takot kucing......
kejar tikaHHHHHH........
baru je aku pegang dan nak angkat kucing tu
tikah dh lari....
ala...xsempat nk bg kucing nie dok dlm pelukan tikah..ahakz
masa aku angkat kucing tu...
bru perasaan..kucing tu mengandung..
sian2..ptt lapo ye..
xpe2
kat dewan makan byk lauk
nnt d kenyang
aku pon berlalu pergi
dan dari jauh
masih dengar suara kucing tu lg....


nota :teringt kucing aku yg bernama"putih" yg meninggal hampir 10 thn lalu ... sejak tu aku xbela kucing .....

hari yg cerah

salam ssemua
harap korang semua sihat dan bahagia
apa kisah yg best di hari sabtu?
keluar?
shopping..lama x shopping..huhuhuh
wayang ( lama x tgk...huhuhu)
dating ( roomate aku tgh bersiap nk g dating..hehe)
ala...xder buah hati..nk g date camne...ahakz> seNGal2
xder apapon nk cite harini
hari yg cerah + panas
bukan redup2 kasih ye...
adeiii..ada 4 kitab yg aku kena khatam
sapa mau tlg aku khatam kitab tersebut?
adeii...saat aku buka kitab tu,,...
mata aku akan semakin mengecil dan ....ZZZzzzzz
apapon aku kena bc gak..sbb asgmnt aku
papai...
salam

Thursday, January 28, 2010

KAmi dan ALAF 21

aku..tikah..puan rubiah..puan mazuin dan yuni



salam semua
harini aku..yuni dan tikah telah bersemangat ke shah alam
iaitu pejabat penerbitan ALAF 21..
tujuan kami adalah adalah untuk menemuramah 2 editor di Alaf 21 iaiatu Puan Mazuin dan Puan Rubiah...
puan mazuin memberi penerangan
ini adalah berkaitan dengan tugasan kami bg subjek penyuntingan
kedatangan kami disambut mesra oleh puan mazuin dan puan rubiah
kemudian kami tlh dibw ke sebuah bilik untuk sesi temuramah
sangat mengembirakan...
byk info yg kami dpt yg membantu dalam penulisan kerja kursus nnt
puan mazuin dan puan rubiah sangat mesra melayan kami dan menjawab semua pertanyaan kami dengan baik (ini kenyataan..bukan main2 ye)
kemudian kami dibw ke beberapa bahagian dalam syarikat penerbitan terebut seperti bahagian penyuntingan, designer dll...
mereka semua sgt ramah dan bekerja dlm satu kumpulan dengan cemerlang
tak sangka pula..ada senior aku yg keje kat alaf 21...cayok2 akak
apapon terima kasih kepada Puan Mazuin dan Puan Rubiah dan warga Alaf 21 kerana sudi melayan kami dengan baik,,,
kakitangan Alaf 21

terima kasih daun keladi
ada masa kami berkunjung lagi...


designer-encik baharin




wohA!!!!


lepas nie kena settle asgmnt...
keja dh bertimbun
relax2

Wednesday, January 27, 2010

kecewa lagi


salam

wawawa..kata2 cik siah yg aku bkl 99% ggl : jd kenyataan...woha!!!


balik dgn kekecewaan td..huk2...

rasa cam putus cinta kali ke 2 lak...hhuhu..

akulah budak yg bru ggl test jpj...

alahai nasib

alahai badan....

adeii..wang melayang 85 untuk test jpj sekali lg

sure nak kena tambah waktu belajar lg.

rosak plan aku sem nie...

pokai lg la..

adeiiii

terasa betol2 kecewa

Ya Allah..berilah kekuatan padaku

ini kah dugaan Mu ...

kenapa daku terlalu kecewa....

pasnie...

kembali cam biasa

2 mgu lg bru ada test jpj....

arghh..kena menghadap skem lg

aku nk habiskan semua nie...

xhabis lg rasa sedih....

sob2x......

nk g relax2

papai...

Monday, January 25, 2010

kisah dihari ISnin


salam semua

apa kabar pada harini ini ? permulaan hari baik kah?

ada org sukakan hari isnin sebab permulaan bg mgu ..maksudnya hari pertama la...

ada org suka hari mgu..sebab boleh relax2 dan lepak ngn family

aku suka semua hari2..tp yg paling aku suka hari rabu..

klu hari rabu ..feel d rasa lain la...hahahhah( myb aku yg rasa camtu kot)

sbb klu hari rabu la rasa cam nk bercantik lebih..semangat lebih dan bla..bla...(snGAl tul statment Aku ni)

hari ini : isnin

td ada pra test

prestasi yg x memberangsangkan

percubaan pertama > BUKIT

pertama > xlepas

cikgu ckp> 99% bakal gagal (ala...pepagi dah habiskan mood aku)

percubaan ke 2> woha!! lepas

dan seterusnya

SESI LETERAN DALAM KERETA

aku plk kena sessi menadah telinga

nk wat camne

dgr je la

sabar itu kan indah~lalallalala~

cikgu siap kata masalah tggl umh..jgn bawa dlm keta

aku lg la pelik > sbb aku xder masalah....

kesimpulannye : cikgu ckp klu nk lulus rabu nie (test jpj )kena ubh sikap pemanduan dan jgn gementar..jpj x makan orang pon (seperti yg dinyatakan oleh cikgu aku)...

aKU : baik..sambil berfikir> YAKIn !! rabu nie mesti lulus la...


NOTE : klu xlulus duit lagi la....huhuhuh =(


papai




Sunday, January 24, 2010

JodoH namaNYA


salam semua...
jom layan box chating ni dlu ye
untuk mengetahui kisah yg diterjah oleh aku
ni pijah..mmbr aku masa sek teknik sp2
aku ingt d bru nk bertunang> dh bertunang upanya
aku yg ketinggalan upanya..
wakakkakak

aku dok selidik
aku plak yg kena selidik
aik...aku tnya d kwin bila? d plak tnya aku
jwpn cam artis : NO KOMEN..walalal
d sempat doakan tuk aku : AMINNNNNNNNNNN( pjg nyer amin )
senyum lebar nmpaknya
woha!!!



siapa senior masa ktorg sekolah teknik SP2? dak kelas PKE? SENIOR?

jenuh aku recall ingtn aku

sapa bkl huby d senior masa sek dlu?

TAK INGT!!!
salam semua
harap ahad nie mmbw kebahagian kat korang semua
yg kat atas tu sebahagian chat aku ngan mmbr aku masa sek teknik sp2 dlu
sekejap je masa beredar
masing2 dh temui jodoh masing
sorang2 dh dimiliki
bermula dengan hanin
(dh ada bby pon)
kemudian kinah
(dh ada anak gak)
indah sari
dalila
pijah
pija
dan siapa lg lepas nie
???
dah jodoh namanya,,,,
cepat ke lambat kwin la...
aku sentiasa mendoakan kebahagian dorg
teman2 aku masa
rndu kat korang
muah!!!!
p/s: wan dayah tnya turn kita bila lg?
(wat pura2 xdgr soklan)
hahhahaha
jodoh pasti akan dtg
cuma lambat atau cepat
insYAllah

Saturday, January 23, 2010

tapi bukan aku

salam

hari yg tenang dan panas sbb cuaca cerah harini

klu basuh baju msty cepat kering

apa kabar korang semua

harinie sabtu

esok ahad

pastu isnin..jap kje masa berlalu kan..

xder yg menarik aku nk update harini

pagi td ada game kat kolej sempena hari integrasi kolej (HAIKI)

so aku n d geng men 1 permainan guna pistpl air..

wahahah..seronok juga ye..teringt time kcik2 men pistol air..

ptg nie insYAllah klu cuaca elok ada walk 4 charity...

ok la..harini aku layan video klip yg lama aku xdgr..layan je..

papai...salam

video

tp bukan aku...

Friday, January 22, 2010

RepekaN sebUAh JAm LoceNG


salam semua


alkisah menceritakan ttg dirikU" AKU SEBUAH JAM LOCENG"
aku sebuah jam loceng.badanku berwArna hijau muda dan ada corak bunga2.
aku telah dilahirkan disebuah tempat yg aku x taw namanya..kemudian aku dan teman2 ku dihantar ke sebuah kedai di genting higland..~sejuk~
suatu hari seorang dak cumel tlh membelek2 aku..lalu d ke kaunter dan membayar hargaku...
aku dibawa pulang dgn hati yg berbunga2 kerana d gilekan kecomelan aku yg bewarna hijau...
sejak itu aku jd teman kepada tuanku
banyak jasaku kepada tuanku...

aku la yg gerak d g kuliah
aku la yg gerak d time solat
aku la yg gerak d time d lena tido
kira aku la .....

tUAN JAm : aku pon bgn sendiri K..hhuhu
JAM : ye la...aku yg gerak k

inilah tuan aku yg poyo
TUAN JAM : AKu tuan jam yg baik k+penyanyang +sopan santun ma...
JAM : yo la tu
TUAN JAM : kenapa? xpercaya ka?
kuang3x


hari pertama d melayan aku dengan baik..siap tunjuk kat mmbr d..
"angpa semua..nie jam bru aku comei x?"
hari2 selepas itu...
siap aku kena langgar hari2
kasar tul la tuan nie
asyik langgar aku jer.....huk3


TUAN JAM : aku rabun la..xnmpak ang la JAM
pastu bila aku bunyi d tutup...aku gerak d suh bgn
TUAN JAm : aku bangun lo...


watever la tuan jam oiii
itulah kisah aku dan tuan aku...
hari2 kami lalui bersama2...
masa itu emas......
dan demi masa sesungguhnya manusia kerugian.....


ITULAH KISAH AKU SEBUAH JAM





cuaca yg redup kasiH


salam semua

moga harini ini penghulu segala hari membawa erti dlm kehidupan korang semua...
cuaca redup kasih harini..
rasa relax n simple je harini
klu jalan kaki pon x terasa penat kn....
tp malas la nk jalan kaki dr KPS ke kolej...BAS kn ada...(anak sapa la yg malas nie?)
pagi td g bank ngan rehan..settle satu bab...

cari pen bru..sbb pen aku haritu tercicir di mana tah > cuai ^_^
skrg nie perut aku tgh keroncong lagu rock..( malas trun bfst td)
wawawawa....relax seketika menyuruh perut berhenti berdansa sementara menunggu jam 12.30...arghhh..lmbtnya masa berlalu...

lalu...
aku on kan laptop
1.baca ppr ( nk tau isu semasa )
2.beralih ke FB> tgk kot ada sesiapa post coment
3. emel :cek emel n tgu greeting kad yg comei...heheheh..jgn marah ye encik persie
4, BLOG > membca dan mengupdate ttg harini
hari nie redup kasih je,,,
relax2...
hidup kena senyum n rilex
pasni nk relax la..pastu relax lg dan relax lg
patu bru wat asgmnt...
cantik xplan harini....
hehheheh
harap kehidupan korang semua pon baik dan memberi seribu manfaat


NOTE : aku dh homesick nie....huhuhh


Thursday, January 21, 2010

"cintai diri kamu"



salam semua
aku harap korang semua sihat belaka n bahagia
harini cuaca kat kuala lumpur x berapa ok..hujan lebat ptg td( tdo bes ooo)
adakah lebatnya hujan selebat perasaan tuan empunya blog ini
apabila aku semak semula entry bulan nie selepas seorang shbt bertanya kpdku
" sap..knp blog ang cam emo je?"
bru aku terasa tulisan aku bulan nie TER"EMO" la plak...terima kasih mmbr aku ( encik Fizz)...
xdinafikan bulan nie sgt mencabar bg aku...
seolah2 aku terasa 1 tekanan...
emosi dan fizikal aku sering teruji....
ini aku rasakan sgt mencabar( mungkin alam kerjaya nnt akan lebih mencabar dan tercabar..hoooh)...
sebolehnya aku cuba mengatasi tekanan tnpa membiarkan tempias kepada org sekeliling aku...
dan aku bersyukur..
saat2 mengharungi tekanan..aku masih ada agama...keluarga..dan teman2 yg sedia member nasihat dan sokongan dan kekuatan padaku...
begitulah liku2 kehidupan seorang manusia...
ada masa jatuh dan bangun...
tambahan manusia yg biasa seperti aku..
cabaran dan tekanan membuatkan aku lebih berfikir ttg sesuatu
sesuatu yg kadang2 aku lewakan
sesuatu ttg masa depan ( tgh berfikir2)
ttg perancangan masa( demi masa )
semuanya membuatkan aku lebih kuat dgn cabaran sbg manusia di muka bumi ini...


sedikit rujukan...

Berdasarkan tafsiran Ibnu ‘Abbas tersebut, dapat kita ketahui bahawa pada setiap orang, berbeza tahap ujian yang dikenakan ke atasnya. Ini adalah selari dengan ayat pada surah al-Baqarah apabila Allah menyatakan;


لا يكلف الله نفسا إلا وسعها


Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 233]


Dari ayat tersebut dapat kita ketahui bahawa ujian yang dikenakan kepada setiap hamba, adalah bersesuaian dengan apa yang mampu ditanggungnya. Dan setiap orang pula berbeza tahap tanggungannya dan penerimaan mereka terhadap ujian serta dugaan
Ujian yang diberikan juga adalah untuk mengukur tahap keimanan seorang hamba. Ini telah dibuktikan secara jelas berdasarkan ayat 2-3 surah al’-Ankabut;



أحسب الناس أن يتركوا أن يقولوا آمنا وهم لا يفتنون. ولقد فتنا الذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا وليعلمن الكاذبين


Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. [al-Ankabut: 2-3]



Tips Mengurangkan Tekanan :-

1) Biasakan diri berada dalam keadaan berwuduk
2) Perbanyakkan membaca Al-Qur'an
3) Banyakkan Solat Sunat
4) Selalu berdoa kepada Allah

5) Bersangka baik dengan Allah
6) Lakukan kegiatan luar seperti bersukan
7) Amal diet dengan disiplin yang kuat
8) Menangis dengan sepuas hati
9) Hargai kebolehan diri sendiri
10) Cintai diri sendiri







"Cintailah diri kamu sendiri sebelum kamu mencintai diri orang lain"

p/s ;semoga lepas nie semua akan lebih baik..n ceria2..mau wat penulisan yg santai dll...

Wednesday, January 20, 2010

perjuangan hampir ke penghujung....


fakulti kesayangan kami...

salam

memetik ayat dari facebook >Dieyer Yaya
tepat jam 3 pm td, dewan anggerik APM...terkenang kembali saat indah semasa berada di tahun satu bersama - sama kawan2 seperjuangan dalam dewan kuliah...dan hari ini kite semua berkumpul lagi untuk taklimat pengijazahan...masa begitu cepat berlalu...rupanya - rupanya perjuangan kite di Um ini sudah hampir ke penghujungnya....kesayuan..hehe...i will miss u ols...sweet memory in my life...hukhukhuk...(",)





itu juga yg aku rasakan..apabila melihat semua kengkawan yg berjuang dr thn 1 hingga sekarang berkumpul dlm 1 dewan....aku teringt kembali muka2 yg dulunya skema..kini semua berubah..samada dr aspek keyakinan diri mahupun penampilan....





3 thn tempoh pengajian hampir sampai ke penghujung...saat2 berada di APM akan jd kenangan yg terindah..suka duka...semua ada....





mungkin kami semua akan berkumpul semula time konvo nnt..dan mungkin itu perjumpaan yg terakhir untuk 260 org (klu xsilap la) batch 07/08....


aku pasti akan menanti saat2 tersebut...saat yg mungkin kali terakhir menatap muka2 batch pengajian aku...

aku akan rindui...

senyuman korang..

jelingan ....

sapaan korang kat aku...

dan segala suka duka yg dilalui....

akan terpahat dlm memori....

(emo sgt ke...heheheh)

Monday, January 18, 2010

D bukan HAlangan..TTP CAbaraN bg AKU..


salam semua

apa kabar...

xder apa yg nk kisahkan kali iini....

semuanya TTG AKU

kisah yg membuatkan malam x lena....sengal tu l...

ttb dpt msg...

wawawa...

muka aku merah padam

memikir TTG DIA..arghhhh,,,

kenapa D? xder org len ka nk bg kat aku....

memikirkan D mmbuatkan otak ku yg tenang TTB SERABUT...

kenapa aku takot sgt ngn D?

DIA>>DIA>>DIA...

sengal..

aku msih ada rasa hormat lg pada D

semalam puas aku pikir..

aku kena atasi perasaan nie

SINGKIRKAN D?

TAK BOLEH!!!

sbb

aku kena gak menghadap D nanti...

arghhh...

akhirnya

aku putuskan sebelom tido

APA NK JADI JD LA...

aku dah x heran....

AKU KENA JUGA JMPA D NNT...

D BUKAN HALANGAN AKU,,,TP D CABARAN BG AKU....


bla la semua nie nk berakhir..agar idup aku kembali damai....
kn jumpa gak d.....

Thursday, January 14, 2010

Mata

salam semua...
sory la..aku malas nk update blog nie sbb aku sendiri xsihat...
harini aku nk cite bab mata
bl cakap bab mata..apa yg terlintas dlm fikran korang semua...
mata dikaitan dengan penglihatan kan
sbb mata la korang dpt melihat dunia ciptaan Allah SWT....
betapa penting nya pancaindera itu kepada manusia
camne plak dengan walaupon mata ada tp sebenarnya manusia masih BUTA?
buta disini..bermaksud buta hati...
pjg la klu aku nk explain....
dr mata turun kehati..
tu ayat yg selalu kita dengar untuk verrsi org dilamun cinta
~CINTA PANDANG PERTAMA~
~DR KERANA MATA YG MEMPUNYAI KUASA...
OOOO..AKU TERGODA ..
AKU TERGODA TERKECEWA...
DR KERNA MATA....( lagu P.Ramlee)
aha...semua ada kaitan dengan mata
kata org MATA XMAMPU nk tipu
aku akui pernyataan tersebut..
ada mata biru
mata hitam
mata coklat
mata-mata
.......
sebab dr mata akan melambangkan
keikhlasan apabila berbicara
kejujuran
walaupun hati mengatakan X..
tp mata akan memberi jawapan yg sebenarnya...
ada juga yg mampu dilindung disebalik mata?
tanyalah diri anda sendiri...
tu je tuk hari nie....
papai
P/s : Menjaga Mata Peliharalah mata daripada perkara-perkara seperti melihat perempuan yang bukan mahram, melihat gambar-gambar lucah, melihat orang lain dengan pandangan penghinaan dan melihat keaiban orang lain

Saturday, January 9, 2010

GEntinG aku dTG




YES..dinaosor xmkn kami..walalalla

TERBANG!!!!!





salam semua

apa kabar semua?( mcm fllwr aku leh jwb plak erk?
skrg dh nk masok mggu ke 3 kuliah..wawawa..asgmnt dh bertimbun...

apapom didlm keadaan kelam dan kabut asgmnt x wat apa2 pon..







kmi tlh mengambil langkah drastik dgn pergi menenangkan otak yg x berapa serabut...cantik nyer plan...







apapon kmi telah slmt p n selamat pulang

letih nya kami dengan pakej ke genting dr 8 pg- 6 ptg

wawawawa...selamat kmi sempat men permainan d situ

sbb kul 3 dh hujan....

apapon geng pengembaraan aku bersama tikah,kirah n yuni berjalan dengan lancar..




sal Ku pose camtu(mood kecewa ka?) TIkah nice ..KIrAh?


mcm2 pengalaman kami tempuhi...wawawa
cr outdoor pon x jmpa..wakaka

yg xsempat men ialah flying coaster> terlampau hebat sgt kot

last aku men spinner time hujan bru turun..sian yuni basah..hehehhe

aku men space shot ngan YUni mcm semua organ aku jatuh kat bawah :kesimpulan > aku ngn

yuni xmo men tuk kali le 2...

korang layan je pic nie...

papai..salam

(bdn sengal+kepala pening= byk pusing2 kot..=)




put3 ayaq..huhuhuhuh







Thursday, January 7, 2010

PAtut ke aku ciUM?


salam

cium atau x...persoalan tu yg bermain di minda sy saat itu,,,,

woha!!! usah kau tnya mengapa...aku naik segan pas salam ngn dia

otak aku ligat je nk pikir...cium ke x..cium? ala....camne nie

abg aku plak ada depan tu...senyum kambing...apa r abg nie

aku nyer pikir d leh wat muka seposen sambil senyum kambing...

TIdakkkkkKKKK!!!!!

mengpa harus aku rasa begitu,,bukan payah pon

cium je...abis cerita....

ala....kenapa aku rasa lambatnya masa berputar...

cepat la....

aku berlalu mendapatkan abg...pa la yg abg merepek kat aku.....

kena dengar ceramah free...tazkirah mgrib...ala haiii...

masa abg kata nk balik...aku sambot tgn abg lalu aku cium tanda hormat dan sygku pada abg kandungku yg seorang tu,,,,

dan DIA?

memandangku dengan tersenyum....

berbunga hatiku....

lalu aku hulurkan tgnku padanya...

terasa lembut d mengenggam tgnku

d tersenyum

aku membalasnya

ku salam dengan penuh ikhlas...

lalu d mencium pipiku...

woha!!!!!

terasa dihargai.....
.......

kereta abg terus berlalu...

aku msih berfikir knp aku x cium tgn d td...

itu kan tanda hormat SEORANG ADIK KEPADA BAKAL KAKAK IPARNYA....

xsalah pon aku wat camtu....
tanda hormat sesama insan...
setapak demi setapak berlalu...

aku pergi ke kedai mencari CHOKI2...

~ terasa seNGalnye daku seketika ttg peristiwa td~
PAPAI




Wednesday, January 6, 2010

aKu dan Asgmnt

salam semua
sekarang dh masok mgu ke 2 kuliah berlangsung...
mgu lepas aku dok sibuk susun jadual kuliah dan tutorial bg jadual aku comei2
dan aku berjaya..hehehheh..
semalam ustaz dh bg tajuk asgmnt ( kelas elektif luar fakulti)....
"kamu siapkan dlm tempoh 3-4 mmgu bleh tak?"
aku bermonolog" leh ke tempoh 4 mgu nk siapkan"..sambil wat muka seposen kat ustaz...
aku dh xtaw asas tajuk nie? ( subjek : ASAS HUKUM ISLAM)
ye la..aku bgtaw korang yg bc blog aku...asas hukum islam merupakan subjek elektif yg ditawarkan kepada pelajar dr fakulti lain...jd aku bdak luar yg ambik subjek kat citu la....ada paham?
sebab tu subjek d ada perkataan "ASAS"
ye la..kena mendalami ilmu agama .... baik sungguh ..anak sapa ye...
maksudnya disini..pas nie aku kena lepak kat libry le..sebab kena baca pasal prinsip syariah dan perbendaharaan fiqh..
sapa yg ada kepakaran dlm bidang nie leh la tlg aku ye..bg link mana web yg leh mmbntu,,,
selain tu..aku pon kena cr buku kat libry ngan jmpa ustaz
ish2...bagus sungguh la aku bla jd bdak thn akhir( ayat2 sengal aku)
papai semua...jumpa entry berikutnya
salam...
( aku dak biasa yg simple+comei+ sopan santun> ayat senGAl lgi...hohohooh)
“Sesungguhnya amalan-amalan itu bergantung kepada niat” [Al-Bukhari dan Muslim]

Monday, January 4, 2010

KEputusan


salam

nak ke? xnak?nak? xnak?

mana satu yg nak...

ini kisah ttg sebuah keputusan yg kena buat gak

ttg sapa lg ? >bukan tuan blog nie

kdg2 aku rasa dh mcm lalang

ditiup ke nana...lenggok ke kanan

ditiup ke kiri..lenggok ke kiri

adeiii.....

dh mcm xder pendirian

ttg prinsip

semuanya goyah

ttb teringt time sekolah dlu...

kena wat keputusan tuk ke sekolah asrama...

woha!!!..lepas mgu orientasi

aku ckp kat abah...

senior kuat berleter..bajet bagus tol la....

jd kena wat keputusan antara terus di sek teknik atau pindah ke sekolah biasa

keputusan yg aku wat masa tu : TERUSKAN SAJA DI SEKOLAH TEKNIK..SEBAB AKU XKAN BERPALING DR KEPUTUSAN YG AKU WAT)

selepas abis sekolah...kena wat keputusan lg...

mcm2...

dan kdg2..aku dh penat pikir

tp..semua tu membuatkan aku lebih matang dan berfikir secara rasional dengan menimbangkan baik buruk keputusan aku...

terima kasih kwan2 dan keluarga serta semua yg menyokong dan memberikan pendapat semasa aku mmg memerlukan sokongan moral...




Saturday, January 2, 2010

peNEng MAli..

bukit bendera


atas feri~ peace~



relax lg sebelom perang....walalal

kami ber3 jer..4 org lg kn tgll..wakakak
husna,rehan,aina(depan), abg anip, me n Yuni

salam..
apa kbar semua...
malasnye nk update
tp aku sj nk tayang bbrpa pic masa ktorg ke peneng
myb sem nie jalan2 ke kelantan plak....
layan la pic nie ye

Friday, January 1, 2010

Tahun barU yg HAru BirU


salam semua


BAHAGIAN 1

selamat dtg 1.1.2010

kedtangan thn baru yg memberi berjuta2 impian yg bakal dmakbulkan oleh setiap2 hati2 manusia..samaada impian tersebut tercapai atau x..itu bergantung kepada matlamat dan kesungguhan diri untuk mencapainya...

kdg kala dalam perjalanan untuk mencapai matlamat ada saja perkara yg menyebabkan langkah kaki tersadung...perlu bgn semula..dan meneruskan matlamat tersebut..

dan adakalanya perlukan semangat untuk bangkit mencapai matlamat tersebut..

dan adakalanya..impian tggl impian

dan semakin jauh terbenam...

ahhh..mengapa harus begitu

payah nk ramal apa yg akan jd pada masa hdpn...

berbalik dgn impian

apapon terjadi..bersama lah kita merealisasikan impian

mg semangat diri akan kuat untuk menempuh segala cabaran dan dugaan pada 2o10

dan moga impian yg terlukis dapat disiapkan dengan cemerlang...


BAHAGIAN 2

~genG peNGEMbaraaN berMUla~

ini kisah aku dengan geng

permulaan thn baru yg haru biru bg kmi bertujuh

kepenatan selama beberapa hari..

TENTANG APA?

xperlu nk bgtaw semua ttg apa

cukup sekdar kami ber7 yg pening dan letih untuk mengatasi kehidupan kami ber7 untuk beberapa harini......

dh bohong sunat jadinya ( terpaksa beb...)

mcm2 kemungkinan kena pikir

dan adanya plan kami KAnTOI!!!!

adeii..mg susah senang KAmi ber7

apapon pada tahap nie kami perlukan kesabaran tahap iguana...

esok apa yg terjadi?


BAHAGIAN 3

ini kisah ttg hati

kenapa begitu cmplicated

malas nk layan..tp

menyemak saraf2 aku memikirkan

ptt delete je...

arghhh...terasa plaster yg aku guna tuk balut hati

terbuka cikit...

kena cr iodin dan dettol tuk cuci bagi bersih dan cepat sembuh

xpon kena jmpa doktor jiwa..walalal ..seNGAl sungguh

tp aku kan kuat cam power puff gurl..

mesty kuat hadapi semua ini..

cayo2

walalallala


ok la....

malas nk merepek pjg2 kn fllwr aku buhsan plak

selamat th baru wat korang sume

hapy2 n smile k

salam




video