Thursday, January 14, 2010

Mata

salam semua...
sory la..aku malas nk update blog nie sbb aku sendiri xsihat...
harini aku nk cite bab mata
bl cakap bab mata..apa yg terlintas dlm fikran korang semua...
mata dikaitan dengan penglihatan kan
sbb mata la korang dpt melihat dunia ciptaan Allah SWT....
betapa penting nya pancaindera itu kepada manusia
camne plak dengan walaupon mata ada tp sebenarnya manusia masih BUTA?
buta disini..bermaksud buta hati...
pjg la klu aku nk explain....
dr mata turun kehati..
tu ayat yg selalu kita dengar untuk verrsi org dilamun cinta
~CINTA PANDANG PERTAMA~
~DR KERANA MATA YG MEMPUNYAI KUASA...
OOOO..AKU TERGODA ..
AKU TERGODA TERKECEWA...
DR KERNA MATA....( lagu P.Ramlee)
aha...semua ada kaitan dengan mata
kata org MATA XMAMPU nk tipu
aku akui pernyataan tersebut..
ada mata biru
mata hitam
mata coklat
mata-mata
.......
sebab dr mata akan melambangkan
keikhlasan apabila berbicara
kejujuran
walaupun hati mengatakan X..
tp mata akan memberi jawapan yg sebenarnya...
ada juga yg mampu dilindung disebalik mata?
tanyalah diri anda sendiri...
tu je tuk hari nie....
papai
P/s : Menjaga Mata Peliharalah mata daripada perkara-perkara seperti melihat perempuan yang bukan mahram, melihat gambar-gambar lucah, melihat orang lain dengan pandangan penghinaan dan melihat keaiban orang lain

No comments: