Wednesday, March 30, 2011

basikal tua


basikal tua
mengingatkan aku pada kisah tok wan
dengan basikal tuanya ke mana-mana
malah abg aku pon kena marah gara-gara mencuba untuk menunggang basikal tuanya...
tok wan mengayuh basikalnya
dengan peluh menitis di dahinya
dari jauh..
kami bertiga berlari...
yeyeeeey..tok wan mai!!!!!!!!!!!!
kini
basikal tua tersadai..
kerana pemiliknya tlh kembali menghadap Pencipta NYa..
Al-Fatihah ..


Sunday, March 27, 2011

follower ke 1oo

salam
tahniah wat follower ke 100

tahniah ye..
mungkin xde hadiah nk diberikan
hadiah persahabatan antara sesama kita sy hulurkan
selamat berkenalan...

Hati telah letih


sejujurmana hati
ada saja bisikkan
meragui tentang keikhlasan
yang aku pertahankan

adakala letih hati telah menahan rasa
atas buih-buih kecintaan terhadap prasangka
yang merobak ruang kejujuran
hingga pecahnya empangan rasa

biarkan aku sendirian
berjalan atas gejolak jiwa
menempis semua prasangka
demi mempertahankan rasa yang aku bina..

3.07 am
27 mac 2011
uiversiti malaya

Saturday, March 26, 2011

Amarah...

Marah2....
harini saya marah
kerana panas?
atau lambat makanan di hantar?
atau emosi yang tak stabil?

selalunya tahap kesabaran saya agak tinggi
namun harini saya tewas ..
tewas...

tak sabar
semua orang tak sabar..
xsabar nak masuk jamban
tak sabar di jalan raya
xsabar dgn org, belasah orang,
tak sabar nak bayar saman trafik dll...

namun..
pernahkah orang tak sabar nak merasa mati?
moral harini : belajar menahan sabar...jangan pikir diri sendiri..dan cuba pikir orang len juga

Sifat kedua yang ada pada ahli syurga, mereka adalah orang yang kuat menahan sifat marahnya dan suka pula memaafkan orang lain. Firman Allah SWT yang bermaksud:

Dan orang-orang yang menahan amarahnya serta memaafkan (kesalahan) orang. (Surah ali-Imran, ayat 134)

sumber : http://nurjeehan.hadithuna.com

Sunday, March 20, 2011

S.H.A.H.I.R

video

salam
saya bukanlah fanatik terhadap lagu atau artis
tp lagu ni saya mmg suka
lagu yang bait penuh perasaan
bermakna...
sehinggakan teman-teman serumah saya dah boleh hafal lagu ni..
gara-gara selalu saya pasang...
sayangnya
persembahan shahir masa AJL bukanlah terbaik
tp
sy tetap suka lgu ni....
tentang SHAHIR?
i suka gak...
hahahhaha
sekian
konsert masih berlangsung d kolej kmi..
terasa mcm nk berjoget,..

biarkan aku tidur dengan lena...

salam semua
sangat diakui sejak 2 hari yang lalu
aku mengalami masalah untuk tidur
pagi-pagi dah bergendang
bertalu-talu
lantas bagiamana harus aku tidur dengan lena,...
aku memang tak boleh tidur kalau bunyi bising

" takde feel langsung nak tidur"
adeiiii
dalam keadaan begini
kesabaran yang tinggi diperlukan
atau
cari kapas sumbat je dlm telinga....?
aha......
bertakafur depan lappy sambil mengeluh...

Wednesday, March 16, 2011

u can do it



" every journey have challenges
just face it with all your might
come on girl
u can do it
try it
with just a single step "

Sunday, March 13, 2011

skrin rosak...

salam semua
sedang dilanda kemalasan untuk menulis entry2 baru
asgmnt yang tertangguh
kertas seminar yang belum ada tajuk yg tetap
dan lambakan buku yang tak dibaca
gegaran kadar 8.9 magnitud di Jepon mungkin terkena pada saya
ada angpa nampak gambar hp kat atas?
skrin rosak...terjatuh ekoran gegaran yang kuat..
ala..
hati saya berbelah bahagi samada hendak tukar baru atau guna saja dulu hp tersebut
encik sony ericsson yg skrinnya rosak baru je sy pakai x sampai setahun
encik Iphone pon sy pakai 1 thn lebih..
inikan pula nk tukar baru...
mungkin keputusan yang terbaik buat masa ini
ialah saya terus bersama encik sony ericsson sampai keadaan betol2 stabil
sekian terima kasih


Wednesday, March 9, 2011

berada di tengah perjalanan.......


hari-hari yang mendatang semakin mencabar
adakalanya aku rapuh untuk lalui seorang diri
antara keputusan yang di kiri dan kanan
dua-dua sama penting
aku berada dipertengahan jalan itu
kiri dan kanan melirik, menarik dan memanggil diriku..
bagaiamana lagi harus aku langkah
sedangkan...
satu arah harus aku tuju
perjalanan sejauh ini
memberi rasa yang sangat bahagia
walau sekejap cuma
aku di pertengahan jalan
membiarkan duri-duri menikam rasa ini
sakit
perit
terluka..
itu yang meragut rasaku...
kiri dan kanan melirik,memanggil namaku
maafkan aku
jika arah tujuku bukan padamu
walaupon sakit untuk menempuh jalan itu
ku pernah memilih jalan bahagia kepadamu...
maafkan diriku...

Sunday, March 6, 2011

bila lagi?

bl berpeluang tuk terbang lg?


salam semua
asgmnt bertimbun
due dah nk smpai..apapon x menjadi
aku sgt malas..tgu wkatu2 terakhir baru nk siapakan semua kerja
bl saat2 bz begini
rasa syok sgt klu dpt g bercuti
tambahan pula kalau poket tebal(ada duit byk )..i lg syokkk
tetiba pada waktu magrib yang hening teringt kenangan masa di beijing
terasa nk terbang ke sana lg...
syok nya kalau dpt bercuti selalu
ada gak masa cuti plan nk g bali
hampeh...
mak ckp : nnt dah kahwin g la suami sendiri, snng ada orang nk jg
anak jwb : klu hubby i kaki melancong cam i..klu x..i terjerat sekitar rumah la bonda..keh..keh
mak ckp : nasib kmo la anakanda...
kekekkekekek
apapon
ok gak klu g melancong sekali sekala
wawawa
terasa nk g mn lak pas ni...
mode : berangan,,,