Sunday, September 13, 2009

selamat hari raya


salam semua

memandangkan esok aku dh nk pulang ke Kedah,maka dengan kesempatan yang ada ini

aku dengan rendah dirinya (sememangya dah rendah+cute) memohon ampun dan maaf dr kwn2..mungkin sepanjang aku menulis dan merapu di blog nie..ada juga hati2 yang terasa,

daku tgglkan sebuah puisi tuk korang semua....

...................

kutitip rasa atas kamu 

yang telah sebati dalam diriku

sempena dengan kedatangan syawal

yang dirai atas kemenangan umat islam

melepasi hawa nafsu di ramdhan lalu...

dan tidak terlintas untuk....

untuk aku menikam hatimu

untuk aku menyakiti  perasaanmu

fikiranku menragui kamu

tintaku menindakan kamu

dan segala yang mmebuatkan kamu  terguris

dengan rendah diri dan tawaduk

dan penginsafan atas salah laluku

aku menyusun 10 jari

memohon ampun dan maaf

di atas silapku

dan moga kehadiran syawal ini

memberi pengertian yang bermakna

dalam perjalanan kita menuju jannah

amin.....

NOTE: SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI

              MAAF ZAHIR N BATIN

2 comments:

gin said...

Syawal yang diharap-harap

Semoga kita semua menjadi saling memngeri dan memahami
Semoga kita termasuk kaum cerdik-pandai

Semoga kita semua dapat saling memaafkan

amin

Hana Sui Juris said...

ya..maaf jua dipinta..