Tuesday, September 8, 2009

dia diuji

salam..

lama aku x menulis tuk blog ni.bukan apa ..kesibukan dengan asgmnt disamping hobi aku yg suka membuta, hingga menyebabkan blog aku tergendala seketika. semalam  aku terima msg dr seseorang.cukup tabah dengan setiap ujian yang dtg dalam hidup. dia seorang yg matang, yg aku kenali sejak aku berumur 14 thn. orgnya matang dr aspek fizikal dan mantel.

msgnya yg pertama mengucapkan terima kasih atas ucapan takziah di atas pemergian bonda tercinta mggu lalu.lalu d menceritakan ttg kesedihan beliau ttg kehilangan bonda. aku tahu ujian hebat dalam kehidupanya..sejak dr aku kena d memang kental dengan ujian dalam kehidupannya.aku tahu..keadaannya yg masih blom dpt menerima pemergian ibunya.tambahan pula ayah yang sedang sakit melara hati di atas pemergian isteri tercinta. simpati aku dengar kisah d...paling aku terharu ialah pengorbanannya untuk menjaga ke dua ibu bapanya yg uzur. d mempertaruhkan masa depan dengan berhenti dr pengajian di sebuah ipta.

kini beliau mengambil alih menjaga ayahnya yang uzur. terharu aku dengan sikap dan rasa tanggjwbnya.mungkin kini masa di diuji. mungkin masa aku belum tiba.namun d tabah dan sabar menghadapi ujian.apapon aku akan berada disamping d ...

semoga d tabah menghadapi setiap ujian yg datang

Al-FAtihah juga wat bondanya...

3 comments:

ueki said...

ank yg bgus soleh dan solehah 2...
bangga tol ada owg cm nih
syukur

pecinta_Islam said...

bgs2
:)

Itu Aku said...

yup..d kategori anak solehah....harap d drahmati dan sabar ngan dugaan hidupnya