Saturday, October 15, 2011

Teruskan saja

aku mula merasakan tekanan kala harus mengedit bab 2 yang harus ku hantar minggu depan,
minggu depan baru perbentangan kertas penyelidikan,
yeha...get ready minda dan telinga

sorang prof ada tnya
" kamu wat kerja lapangan ke kajian perpustakaan ?"
" lapangan la prof, sbb sy kaji masyarakat, "
" dah tak sempat wat keje lapangan, nanti tak siap kertas penyelidikan kamu "
aku cuma bulatkan mataku yang sepet..senyum

senior aku juga ulang ayat yang sama
" buat kerja lapangan dah tak sempat,
berapa responden ko nak pakai,
nnt, ko kena pertikai..data berkualiti ke?
cukup ke? tambah lagi responden"

apa aku harus katakan
hidup mati kertas penyelidikan harus aku htr sebelum 20.1.2011
tolong jgn aku beraja dan menjadi lalang dengan kata2 kalian
sebab aku dah berlari sejauh ini
aku takkan kalah lagi setelah banyak luka dan parut ku dapat
peta sudah aku lakar
teruskan
kata kata mereka
api pembakar
ambik sudut positif
aku akan terus berlari
menyempurnakan apa yang aku mulai
dan terus berlari sambil menikmati hidup
indah :)


3 comments:

insan marhaen said...

ya. ya.. perahu sudah jauh di lautan. redah saja. untung sabut hanya Tuhan yang mengetahui. usaha dan doa, itu sahaja yang tinggal.

Itu Aku said...

IM
insYAllah...usaha dan tawakal
apa yg berlaku
kena terus kn juga
amin

Lan Bingka said...

2012 eh