Sunday, October 9, 2011

ikan darat

hujan masih lebat ,
saya masih memerah idea untuk menyiapkan draf bab 2 untuk kertas penyelidikan saya...
HUJAN
abah suka hujan
sebab esok d pasti akan pergi menjala ikan atau menahan pukat
dan kalau bernasib baik pulang dgn ikan-ikannya..
ikan darat
sesetengah orang tak makan ikan darat
puyu, sepat, ikan laquid paper ( sy xtaw nama ikan tersebut) dll
hanyir sangat kan?
sebab tu mak pesan..basuh bersih2, akhir sekali selawat
dulu mak yang siang sorang
kemudian saya dan adik ambik alih
sedap la ikan darat
mungkin selera orang kampung macam saya mmg begitu
ikan sepat sedap klu wat sambal garing2
ikan puyu plak klu masak gulai + timun ..ada pu;ak sambal belacan...mau menambah 2-3 pggn...
mungkin d kedah juga hujan
esok pagi-pagi mau telepon abah
mesti dapat ikan darat :)
pulang tersenyum la ayahanda saya :)

5 comments:

insan_marhaen said...

sini juga hujan lebat. habis jalan berlopak. longkang juga penuh air.

esok mesti ada pokok yang tumbang. harap-harap tiada yang banjir.

Itu Aku said...

IM : ya..harap2 tiada banjir..
kalau tidak keadaan lagi parah
tapi 2-3 hr ni lebat jg hujan

penjajah minda said...

puyu sedap kalau buat pekasam.perghh

ghost writer said...

aku pun makan ikan-ikan darat nih.ikan plastik jer taknak makan.

Itu Aku said...

penjajah minda
:sedap nye...tambah grg plak ngn bwng+ cbai melaka..perghhhh
meleleh ayaq liar daku mlm2 buta ni

ghost writer
: hhahaha...awk pon mkn gak ye..
sedap2...
agaknye klu awk mkn ikan plastik..mau tersumbat usus...hahah