Friday, October 14, 2011

OOoooooo

td saya tergesa-gesa nk pulangkan buku yang dipinjam..
abg pustakawan tu kata " JUMAAT 9.30 kena htr, rujuk slip buku tu "
maklumlah " buku dlm simpanan" , klu lewat sejam kena 5kupang...
aishhh libry UM...klu aku lewat 24 jam...mau parah kena bayar denda
masa di kaunter

saya : " renew semula pas bayar denda erk"
abg pustakawan : " ehhh...xyah denda, renew je "
saya : " ehhhh...kn dh lewat ni...skrg kul 11 pagi, harini Jumaat kn, htr sebelum 9.30 pagi?" (muka blur)
abg pustakawan : "mmg Jumaat pon..hantar sebelum 9.30 mlm..maksudnya sebelum libry tutup"
saya : " OOooooo.....terima kasih... "berlalu sambil senyum kambing...

dalam hati terpikir...napelah aku tak tgk slip buku tu...




5 comments:

insan_marhaen said...

ok la tu. tak kena denda.

ada hikmah di sebalik ke'tidak menengok'slip buku. kalau tengok , mungkin akan hantar lewat sebab buat lengai lagi..

penjajah minda said...

haha silap sendiri.tapi takde yang rugi kan? baru tawu library tutup pukul 9.30pm..hehe

Itu Aku said...

IM :
tu la...mmg dok wat lengai..sekali ingt sejam 5kupang,..mau terkejar bas nk g hntr..

penjajah minda :
sy pon bru taw libry tutup 9.30..almaklum la..berkampung takat siang hari je kat libry

ghost writer said...

cover jer malu tuh dengan cakap kat abang pustakawan macam nih;

"eh,abang dah makan lum nih,macam pucat tak makan jer?"

lepas tuh blah cepat2.

Itu Aku said...

ghost :
hahahha...
sbb blur 9.30 pagi tu...
wat daku terkesima...
oh abang pustakawan,,,