Saturday, August 31, 2013

perjalanan mencari jawapan

Aku berada di tengah perjalanan antara ak harus teruskan atau berhenti,
Memilih realiti atau berada dalam angan yang belum pasti itu adalah sesuatu yang aku tak dapat pastikan. Selalu menyatakan pendirian tentang ketabahan,kecekalan,mampu berdikari tanpa bantuan adakala topeng semata-mata.Aku cuma tidak mahu dikatakan lemah dan tidak mampu berdiri atas kaki sendiri.

Kadang kala aku penat menjadi si bisu yang bahagia.lantas semua rasa aku pendamkan tanpa aku muntahkan semua larvanya. Sesuatu yang penat dan menjadi complicated. Sangat penat.adakala aku memilih untuk berhenti dan memilih ketenangan dan lari dari permainan dunia.tapi apakan daya, aku bukan nabi yang maksum.ada keputusan yang aku yakin dan ada yang tersasar.

sejak akhir-akhir ini aku memilih untuk berkhalwat dalam dunia aku sendiri.berjalan di dunia luar penuh sandiwara menyebabkan aku bingung dan terhenti seketika.ada satu ketika aku seperti kehilangan jiwa yang dulu.loser !  Terasa seperti roda gergasi yang diputar..dan giliranku di bawah..

Saka apa yang membelai jiwa ini. Aku ingin keluar dari dunia saka ini.aku ingin menjadi diriku yang dulu. Kental dan tabah serta bermotivasi. Anjakan aku perlukan untuk berada pada kedudukan yang aku mahukan.  Aku tak perlukan kalsium pada ketika ini untuk tinggi dan mengapai apa yang aku hajatkan.aku cuma perlukan sesuatu yang aku tidak tahu..tapi aku sangat inginkan untuk mengapai bintang.

Sekali lagi perjalanan ini diuji.lantas haruskah aku menyerah membuktikan kemenangan saka jiwa ini. TIDAK.
Aku memilih untuk menempuh segalanya.biar sakit menampakan luka,biar mengalir air mata tanda lelah..tidak wajar untuk aku terlalu awal kalah.sebenarnya aku harus berjuang dengan cara aku sendiri.cukuplah keletihan ini..
Dan biarkan sesekali aku tidur nyenyak sambil menikmati mimpi..


2 comments:

Harith Iskandar said...

sabar lah ya...jgn la pendam2 sgt perasaan tu

Itu Aku said...

insYAllah
selalu tabah :)
kadang rebah ngak..hahahah