Wednesday, January 14, 2009

Galah pAnjang

permainan galah panjang> aku suka sgt

teringt kenangan masa kecikk...walaupun masa 2 aku membesar di bandar tp permainan galah panjang tetap jadi pilihan..sesetengah negeri panggil permainan nie sebagai "toi" klu x silap aku r...masa zaman kanak2aku pernah men wau,gasing,bola lisut pon aku men gak...bes gak walaupon masa 2 padang x la besar sgt..( time sekolah agama pon men juga> waktu rehat) ttp ptg2 turun men gak ngan mmbr2 kat kawasan 2..ye la ..sume dh dok 1 flat..so..dorg ler kwn2 aku....ok.berbalik kpd GALAH PANJANG...sebenarnya td ader permainan rakyat kat kolej aku..so KAMI D GENG pon join r..bes r..geng aku terlebih active kan..uhuhu..lawan ngan dak2 senior n junior...
game yg pertama kami menang...game ke 2 kalah..(fuh kecewa) pas2 kami dh ubah strategi permainan...rupanya stategi menjadi...untuk KAMI D GENG > Dpt no 3..aku men juga tuk team JAMES bond..dpt juara 2..yang penting dlm sesebuah permainan ialah kerjasama n semangat berpasukan....tq kekawan...aku rasa hapy men galah panjang 2..sekurang-kurangnya ,permaianan tadi mengembalikan ingatan dan kenangan aku semasa zaman kanak-kanak....

No comments: