Tuesday, September 24, 2013

siapa yang dulu...Jodoh Dia


minggu ini bakal pulang ke kampung lagi..adik akan melangsungkan pertunangan dan akan bernikah pada raya cina nnt.2 minggu lepas  mak bertanya sekali lagi samaada aku berkawan serius atau main-main. selalu jawapan yang sempoi aku bagi,..nnt ada calon menantu mak aku akan bw balik menghadap mak abah....

sebenarnya mak xla push aku suh menikah memandangkan adik yg akan nikah dulu. tapi mungkin dia risau aku yang tak pernah nak serius dengan hubungan. hahahaha..ini aku nk gelak guling...bukan tak pernah serius la mak...mungkin tak ada jodoh lagi. rasanya hati aku dh pernah cuci ngn Dettlo...lalalallala

selalu menjadi isu dalam kalangan mak sedara aku ialah langkah bendul...ala..aku relax je pon.dah jodoh adik.  bagi lah adik nikah dulu.sekarang bukan zaman dalu, kakak tak boleh langkah bendul. bising mak sedara aku, katakanya takut jodoh aku lambat sebab adik yang nikah dlu.lepas tu  nk sepersalinan tuk tunang lagi...alahai..apa la nk bagai dengan persalinan..memudahkan adam dan hawa membina masjid kan lagi utama :).  aku anggap sebagai positif teguran sedara mara.

ada jodoh insyALlah aku nikah.sekarang ni akak bagi la settle hal adik dulu...serius aku sangat risaukan adik aku yang ke 3 ni..berharap sangat lelaki yang dia sayang dapat jaga dia dengan baik. dari zaman sekolah pon, aku berharap kalau adik sama sekolah dengan aku..aku xnak dia alami zaman aku bergelar junior...

doaku..itu jodoh adik..
insYAllah dia lelaki yang baik
mampu membawa adik ke jannah
menerima kelebihan dan kekurangan adik
menyanyangi adik apa adanya...
semoga  Allah mempermudahkan segalanya..
Amin..

3 comments:

Mr.Superman said...

nti sampai la turn awk plk :) btw,Dettlo tu brand apa?hahaha.comel plk

Unknown said...

xper lahhh lambat sikit jerr...ade lah tu hikmahnyer tu kannn...mn lah tauu kot2 Allah nak u belajar something yg u belum tahu.so kene lah cover yg man patut dulu kannn?xmestinya kawin awal tu dah gambar kan selamat segala2 nya kannn?

Itu Aku said...

Mr.Superman:

dettlo tu brand apa? untuk lebih info mohon rujuk encik Google..klu dettlo sejenis klorox lg senang,,ngeee

Harith Iskandar :

btol gak :)
saya xder lah tertekan dgn isu langkah bendul,,cuma dlm kalangan org melayu kita terlalu sgt amik berat bnda ni..semua ni jdoh yang tertulis d lih mah fuz...
kwn bukan perkara mudah.. harus bersedia berkhwin dgn org dan keluarganya..:)